A legtöbb technológiai startup élete hullámhegyekkel és hullámvölgyekkel tarkított fejlődés történet. A Deezer esetében ez a mélypont a 2014-es év lehetett, amikor a tőzsdére lépési folyamat részeként hatalmas csontvázak dőltek ki a francia cég „szekrényeiből” és kiderült, hogy a 2015-ös év közepén jelentett adatok alapján a 6.3 millió előfizető több, mint fele 3.3 millió előfizető telco megállapodások inaktív felhasználója!
Az azóta eltelt 4 évben a francia cég sok tekintetben stratégiát váltott és az új stratégia minden jel szerint működőképesnek is bizonyult és a Deezer nagyon nagy növekedési potenciállal rendelkező streaming zenei piacokon tudott kiépíteni erős pozíciókat magának! A Közel-Keleti nyitás és piacépítés olyannyira jól működik, hogy 2019 végére 4 millió előfizetővel kalkuláltak a régióban, ami közel egynegyede a teljes Deezer előfizetői bázisnak.És a francia cég láthatóan és nagyon ügyesen ezt a lassan, fokozatosan építkező irányt folytatja 2020-ba is!
Unikornis lett A Deezerből
Ha lenne és létezne időgép és azt vissza tudnák forgatni azt valahol 2014- környékére, akkor arról írnánk, hogy a francia cég akár meg is előzheti a már akkor is piacvezető Spotify-t. A lelkesedés aztán odáig fokozódott, hogy 2015-ben a francia cég bejelentette...
2020 első lépése a Deezer részéről egy a zenkedvelők által a streaming szolgáltatásokba régóta kívánt és ilyen-olyan okokból jelenleg a Youtube által dominált területre való belépés volt. A párizsi cég ugyanis a már meglevő 3 népszerű lejátszási listáját- Rocket, Popstar és Certified- exkluzív koncert tartalmakkal egészíti majd ki.
A Deezer a 90-es években klasszikusnak számító MTV Unplugged mintájára,saját maga által szervezett eseményeken rögzíti az előadók koncertjeit, amelyeket aztán elhelyez a fenti listában. Az első fecske a Circa Waves and Twin Atlantic lesz, akik a szerencsés kiválasztottaknak koncertet adnak majd a Deezer felhasználóknak pedig exkluzív tartalmat!
A Deezer egy teljesen más területen is ráerősít az exkluzív tartalmakra! Ez pedig a streaming szolgáltatások életében is egyre jelentősebbé váló elektronikus zenei tartalmak! A francia cég olyan sztár Dj-kel indított exkluzív mix sorozatot, mint Oliver Heldens, Danny Howard,az Above & Beyond vagy éppen Fred V. A koncertekkel ellentétben itt nem live eventektől van szó, „csupán” exkluzívan a Deezeren elérhető tartalmakról. A mixekben szereplő dalok , külön playlistekben önállóan is elérhetőek.
Mindkét lépés egy a streaming szolgáltatások körében egyre inkább leterjedő folyamat része. Ugyanis a Netflix példája egyre inkább ragadós és jellemző a zeneiparban is: aki tehát nem rendelkezik saját, exkluzív tartalommal az lemarad. A Deezer a maga eszközeivel most végül is nem tesz mást, minthogy a piacvezető, Spotify és az Apple Music után ered.