2014-ben, azaz alig három évvel ezelőtt még arról elmélkedtünk, hogy a Deezer megelőzheti-e a Spotify-t. Akkor ez valóban reális lehetőség volt, hiszen a publikus adatok alapján ,a francia cég 130 országra kiterjedő offenzívája kifizetődőnek tűnt.
Az ezt követő szűk másfél aztán egyértelművé tette, hogy erre semmi esély sincsen, alapvetően nem túl sikeres tengerentúli operációnak illetve egy új vetélytárs, az azóta a második , azaz a kihívó szerepét átvevő Apple Music megjelenése miatt.
Az igazén súlyos ütés azonban nem a tengerentúlon, hanem saját hazájában érte a Deezert amikor is 2015 végén, a tőzsdére készülve kiderült, hogy a francia cég előfizetői adatai nem teljesen fedik a valóságot…Az azóta eltelt bő egy év meglehetősen nagy csendet hozott a francia cégnél , ami a történtek és a streaming piac drasztikus átformálódása miatt érthető is.
Most azonban Deezer új erőre kap(..) és egy utolsó erőfeszítés keretében megpróbál visszakapaszkodni oda, ahol volt. Ehhez mindenképpen meg kell oldani azt, hogy a korábbi előfizetők a tengerentúlon és máshol egyedi a többiek által nehezen másolható szolgáltatásra fizethessenek elő. Ez lenne a Deezer Flow. Ami alapvetően nem más, mint egy rádiószolgáltatás.
A francia cég ezzel sok tekintetben a nagy vetélytárs Spotify útját követi, azaz több próbál lenni, mint egyszerű streaming szolgáltató. A Deezer Flow nem tesz mást, mint a korábban hallgatott zenéink alapján állít össze egy olyan listát, amelyben minket érdeklő dalok találhatóak. Ha feltétlenül hasonlítani akarnánk valamihez, akkor a Spotify titkos fegyvere, a Discover Weekly az, ami leginkább ehhez hasonlítható. Célja pedig, hogy folyamatosan élvezhessünk olyan zenéket, amik jó eséllyel az ízlésünknek is megfelelnek.
A Flow tulajdonképpen a Deezer által megkezdett változási folyamat negyedik végső pillére
- A Deezer Elite a high-end zenekedvelők részére nyújt majd igazán minőségi streaming élményt
- A Sticher az alapvetően talk rádió hallgatók igényeit elégíti majd ki
- A Deezer Cricket pedig az Amazon fapados streaming szolgáltatásával próbál versenyre kelni
és pontosan azt a szegmenst célozza majd meg, amelyet eddig a francia cég alapvetően nem: az átlagos zenehallgatókat.
A francia cég előtt álló út – aminek a végén ismételten a meghatározó piaci szereplő pozíciója áll- ettől persze még roppant meredek és buktatókkal teli! Maga az amerikai piac is, más, mint volt. Két évvel ezelőtt még felettébb sokszereplős és versengő volt, 2016-ra viszont még ahhoz képest is átalakult és bonyolultabb lett. Ma, 2017-ben a Deezernek nem az Rdio-val, a Songza-val, a Spotify-al a Beats Music-kal kell megküzdenie, hanem az Apple-el és az Apple Music-kal ,a Youtube Red-el, a Pandora-val, az Amazon Prime Music-kal kell megküzdenie. Egytől egyig nála erősebb szereplők.