A 2020-as évre szóló zeneipari jóslataink között az élbolyban szerepelt az, podcast lesz a 2020-as év buzzword-je jóslatunk. Ezt az azóta bekövetkezett sajnálatos események természetesen felülírják ( majd) de ennek ellenére 2020 lehet az igazi áttörés éve a podcasting számára.
Az áttörés elől az első akadály 2019-ben elhárult azzal ,hogy az összes meghatározó streaming zenei szereplő- Apple Music, Deezer, Pandora, Soundcloud, Spotify – jelen van a podcast piacon ma már.
A következő fontos lépés-és ez az ,amit 2020-ra vártunk- az a podcasting körüli üzleti modellek kialakulása és fejlődés, amely aztán maga után vonhatja, hogy az előadók, együttesek, profik- vagy amatőrök- számára podcast lehet a jövő formátuma!
A Podcasting lesz a zeneipar felforgatója?
A tavasz egyik meghatározó híre volt, hogy a Spotify komoly erőfeszítéseket tesz és fog tenni annak érdekében, hogy ne csak, mint streaming zenei, hanem mint podcast nagyhatalom is ismertté váljon. Annak, hogy a svéd cég ebbe az irányba mozdult több oka is lehet. Egyrészt egy komoly növekedési...
Ebbe az irányba hatalmas lépés az, amit a podcastba, mint formátumba tavaly (nem önzetlenül, hanem súlyos anyagi okoktól vezéreltetve) beleszeretett piacvezető Spotify tett. Amikor tavaly februárban a svéd ég belépett a podcast piacra két terülten kellett, hogy érdemi előrelépést érjen el:
- analitikai adatok: Azaz, hogy a podcast kreátorok elemezni tudják, kik, hányszor mikor hallgatták meg podcastjukat.
- Üzleti és hirdetési modell felépítése a podcasting köré
A svéd cég ugyanis saját fejlesztésű, Streaming Ad Insertion (SAI) névre hallgató megoldással jelent meg , annak érdekében, hogy elősegítse a podcastokban a hirdetések elhelyezhetőségét illetve a podcast hallgatói tábor hirdetői szempontból való elemezhetőségét, illetve mai talán fontosabb egész pontos hirdetési targetálási lehetőségeket.Mindez azért (is) fontos, mert a SAI segítségével mind a két, fentebb említett stratégiai célt tudja segíteni!
A Spotify lépése azért is fontos, mert a podcast hirdetési piac- koronavírus előtti becslések szerint természetesen- az elkövetkezendő években meredeken növekszik majd.
Ahogyan azt a tengerentúli zenei szokásokat elemző posztunkban még tavaly le is írtuk. A podcast tartalmak hallgatása az elmúlt években folyamatosan emelkedett. 2019 azonban valóban a podcasting éve volt a tengerentúlon (is) Közel 20%-al nőtt ugyanis a heti szinten podcast tartalmakat hallgatók száma amely, így már elérhette a 144 milliót a piackutató cég becslése alapján.
A hallgatótábor tehát megvolt/megvan és meglesz, kérdés a monetizáció. A PWC globális tanácsadó cég becslése alapján 2 éven belül közel 50%-al növekedhetnek a podcastingból származó hirdetési bevételek, amelyek 20201-ben 8evileg) meghaladhatják majd az 1 milliárd dollárt!
Ebben a növekedésben játszhat majd nagy szerepet a Spotify új megoldása, és ennek révén lehet a svéd cég meghatározó(bb) szereplő a podcast piacon.