Free Music!

Újabb Apple márka tűnik el

2021. január 31. - Pléh Dániel

Az Apple roppant érzékeny a márkáira, ennek is tudható be, hogy abban, azokban az egyre gyakoribb esetekben, amikor egy márkát ki kell vezetnie a piacról azt maximális óvatossággal és csendben tette, teszi.

A cég az iTunes sikere után digitális zenei téren kényszerült már márka megszüntetésre,  amikor is a Pandora pozíciórája ácsingózó iTunes Radio-t végül kénytelen volt kivezetni a piacról és beolvasztani az Apple Music-ba.

apple-beats1-radio.jpg

Évekkel ez után most valami hasonlóra kényszerül a Tim Cook által vezetett cupertinoi cég. Az Apple Music indulásakor a Beats 1 radio speciális szerepet töltött be.

70-es évekbeli modell egy 21-századi cégtől

Beats Radio alap üzleti modellje sok mindennek mondható, csak modernnek nem.  Első hallásra a Beats radio-val valami totális őrültséggel próbálkozik az Apple: az egyre gyarapodó on-demand szolgáltatások korában egy alapvetően lineáris szolgáltatással próbálkozik a piacon.

beats_radio.jpg

A Beats Radio ugyanis egy lineáris rádió, benne igazi rádióipari nagyágyúkkal, mint műsorvezetőkkel. Természetesen az Apple akkora hibát nem követne el, hogy ne próbálná meg kihasználni annak az előnyét, hogy ez a bizonyos lineáris rádió egy mobilalkalmazáson  és magán az Apple Music platformon belül van.

Mindez azt jelenti, hogy  minden a DJ-k által lejátszott dal esetében megtalálhatjuk a legfontosabb interaktív funkciókat, azaz indíthatunk az adott dallal magunk rádiót, letölthetjük/ megvásárolhatjuk azt a dalt, vagy  az Apple Music-on belül  lejátszási listáinkhoz adhatjuk.

 Maga a Beats Radio fő adója, a Beats 1  ingyenes, ugyanakkor a többi, tematikus adó hallgatásához már  Apple Music előfizetés szükséges hozzá. 

Ugyan az eredeti elképzelés az volt, hogy a Beats Radio mindenhol ugyanazt a műsorkínálatot nyújtja majd, ez a valóságban nem feltétlenül igaz. Az immáron nálunk, Magyországon is leérhető verzió kínálata

 

Ahogy azonban az Apple egyre határozottabban próbálja erősíteni Apple Music márkát, úgy vált egyre terhessebbé a Beats mint márka az Apple számára, a digitális térben.

apple_radio_1.jpgA Beats 1 kivezetése ugyanakkor párhuzamosan  történt 2 új Apple Radio indításával. Az Apple Music Hits olyan műsorvezetőkkel  érhető el, mint  Jayde Donovan, Estelle, Lowkey, Jenn Marino, Sabi, Nicole Sky and Natalie Sky, vagy Ari Melber. És exkluzív másoroka,t előadásokat kínál majd olyan előadóktól, mint a Backstreet Boys, Ciara, Huey Lewis, Alanis Morissette, Snoop Dogg vagy Shania Twain.

A második új Apple Music rádió, a country kedvelők szívében szeretne járni, Olyan műsorvezetőkkel, mint Kelleigh Bannen,Nada,  vagy Kelly McCartney és olyan exkluzív előadók tartalmaival, mint Luke Bryan, Morgan Evans, Florida Georgia Line, Pat Green, Willie Jones vagy Carrie Underwood.

A Beats 1 márka eltűnése ugyanakkor nem jelenti a Beats 1 radio tartalmainak eltűnését. Zane Lowe továbbra is hallható lesz  és az immár Apple Music 1 névre hallgató rádió olyan sztárok műsorait kínálja majd, mint Billie Eilish, Elton John, Lil Wayne, Frank Ocean, Lady Gaga vagy Travis Scott.

Márka szempontból posztunk elején már értékeltük az Apple lépését. Érdemes ugyanakkor az egyre bővülő az interaktív és a hagyományos rádió között egyfajta átmenetet jelentő szolgáltatás koncepció mögé nézni egy pillanatra .  

Bármennyire is meghaladta ugyanis a kor az emberek által összeválogatott  tartalmak világát, az Apple hisz ebben. Olyannyira hisz, hogy ezzel (is) szeretné magát megkülönböztetni a digitális rádiózás piacvezetőjének számító Pandora-tól, illetve az erre a terültre egyre nagyobb erőket összpontosító Spotify-tól. Az Apple Radio 1  márkázás abból a szempontból is ügyes, hogy igény szerint további verziószámok lesznek illeszthetőek a rádió szolgáltatás elé.

Az Apple célja, hogy sokkal kevesebb de minőségi  és exkluzív tartalmat nyújtson, és ezáltal ő maga lépjen abba a fajta ízlés formálói szerepbe, amelyben a 70-es, 80-as években a rádióállomások voltak. Az Apple márkadefiníciójához ez a megközelítés valóban sokkal közelebb áll, kérdés, sikerül-e a patikamérlegen kiválasztott rádióállomások segítségével ugyanannyit nyújtani, mint az algoritmusok vezérelte vetélytársaknak. No és persze az is nagy kérdés, hogy az Apple Music előfizetéseket mennyire lesz képes elősegíteni ez a fajta rádiószolgáltatási ajánlat. A fő cél ugyanis ez Cupertinoban, hogyha digitális zenéről beszélünk.  

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr3416172614

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása