A Liberty Media-t mi itt Magyarországon elsősorban, mint a UPC (volt ) tulajdonosát ismerjük. A Liberty Media ugyanakkor az elmúlt években a digitális zeneipar egyik meghatátározó, ha nem legmeghatározóbb szereplőjévé vált.
A Liberty Media részesedéssel bír egy indiai streaming szolgáltatóban, a világ legjelentősebb jegy szolgáltatójában, a Live Nationben, a Liberty Global révén több, mint 10 telco cégben van részesedése és többek között kisebbségi tulajdonos a Viacom médiacégben is. Ez erősödött meg azzal 2018-ban, amikor a vezető online rádiót, a Pandorát megvásárolta.
A hosszú távú cél nem kevesebb lehet, mint egy olyan szereplő létrehozása, amely a zenemegismeréstől kezdve, az on-demand illetve autóban történő zenefogyasztáson át egészen a koncertjegy értékesítésig minden területet lefed majd. Ebbe beleférhetne egy nagy zenei kiadó is és persze olyan, egyre fontosabb streaming piaci szereplők, mint a Soundcloud ugyancsak.
Most azonban valami egészen más kapcsán indult meg a pletyka a céggel kapcsolatban. A Liberty Media ugyanis Liberty Media Acquisition Corporation néven hozott létre egy tőzsdei akvizícióra fókuszáló 575 millió dolláros tőkéjű tőzsdei céget.
A cég egy speciális úgynevezett SPAC( merging with a special purpose acquisition company ) segítségével jelent meg a tőzsdén. A SPAC lényege, hogy az erre a célra létrejött cégek IPO, azaz klasszikus értelemben vett tőzsdére menetel keretében gyűjtenek arra pénzt, hogy aztán nem publikusan kereskedhető cégekkel összeolvadva azokat a tőzsdére segítsék.
A SPAC esetében a befektetők- azaz akik a tökét adják a tőzsdére menetelhez- sem ismerik a befektetés tényleges célpontját, így akkor, amikor befektetnek, elsősorban a SPAC létrehozóját tekintik mérvadóak. Ha ezt vesszük alapul, akkor az, hogy a Liberty-ben meglehetősen nagy a bizalom, hiszen az 575 millió dollárt olyan befektetési bankok adták össze, mint a Citigroup, a Morgan Stanley, a Credit Suisse és Goldman Sachs & Co.
A 10 dolláros áron kibocsátott és parkettre vitt 57,5 millió részvény forgalma egyelőre mérsékelt , ami azt jelezheti, hogy ( egyelőre) senki nem tudja, mi lehet a cég célja.
A Liberty Media esetében hivatalos bejelentés alapján a potenciális célpont a média, digitális média zene illetve szórakoztatóipar , valamint a kommunikációs és telekommunikációs ipar területén lehet. A cég utóbbi időben végrehajtott akvizíció és befektetései alapján a célpont egy fiatal, még a növekedési ciklusa elején tartó streaming vagy rádió szolgáltató lehetne.Meglátjuk…