Free Music!

Nyerésre áll a Spotify a podcast háborúban

2021. november 30. - Pléh Dániel

 Amikor 2019-ben a Spotify bejelentette, hogy a jövőben  egyre hangsúlyosabb területként kívánja kezelni a podcast tartalmakat. Az elmúlt 2 év aztán folyamatosan mutatta, jelezte, mennyire is gondolja komolyan mindezt Daniel Ek vállalkozása.

usa_podcasts.png

A végcél felettébb ambiciózus: a hatalmas rádiós hirdetési piacból  minél több  és nagyobb részt hasítson ki magának. A tét nem pedig nem kicsi, 18 milliárd dollár. Ez a cél persze egy hosszabb 3-5 éves vagy még annál is hosszabb távú cél.

Sokkal rövidebb távú célja volt ugyanakkor a svéd cégnek, hogy a podcast piacot lassan 10 éve platformként domináló Apple  pozícióját megközelítse, aztán megelőzze.

Alig 2 évvel a  podcast piacra való belépés után aztán idén év elején már megérkeztek az első, valódi optimizmusra okot adó hírek. Az emarketer jóslata ugyanis az volt hogy a Spotify, még az idén  megelőzheti az Apple-t, mint a vezető podcast platformot! A piackutató cég 28 millió főre becsülte azt a számot, ahol mindez bekövetkezhet.

Pontos adatokkal- egyelőre (?) nem rendelkezünk azt illetően, hogy minden valóban be is következett-e, de a svéd cég  saját belső adatai  illetve az Edison marketing kutat cég éves felmérése erre engednek következtetni.

Ezek alapján valamikor 2021-ben megtörténhetett vagy megtörténik az előzés!

emarketer_spotify_apple_podcast.jpgAz Emarketer előrejelzése alapján az év év végére a svéd cég 28,2 millió podcast használóval büszkélkedhet majd, míg vetélytársa csak 28 millióval.Az Edison adatai alapján ez azt is jelenti, hogy a tengerentúli havi podcast fogyasztás  több mint fele a piacvezető 2 szolgáltató, a Spotify és az Apple felületein koncentrálódik.

Az Apple persze nem azért ért el annyi sikert története során, hogy ne lenne tisztában ezekkel a trendekkel és adatokkal. Egyrészt gőzerővel dolgozik előfizetéses podcast szolgáltatásán. Másrészt- amíg  elkészül- addig is átalakította az Apple Podcast alkalmazást. Az új verzió célja, hogy az eddigieknél sokkal jobban támogassa a podcast tartalmak felfedezését.  Az új alkalmazásban új, az eddigieknél pontosabb kereső, személyre szabott ajánlók, illetve kategória alapú gyűjtő oldalak is megtalálhatóak.

A Cupertinoi cég végcélja, hogy az Apple TV és a podcast tartalmak közötti átjárást megteremtve maradjanak meg a podcast piac vezetőjének, azonban immár mint szolgáltató és tartalomelőállító. Nagy kérdés, hogy mindez az az új helyzetben is olyan simán sikerülhet-e majd, mint tervezték ?

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr916491814

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása