Amikor 2019-ben a Spotify bejelentette, hogy a jövőben egyre hangsúlyosabb területként kívánja kezelni a podcast tartalmakat. Az elmúlt 2 év aztán folyamatosan mutatta, jelezte, mennyire is gondolja komolyan mindezt Daniel Ek vállalkozása.
A végcél felettébb ambiciózus: a hatalmas rádiós hirdetési piacból minél több és nagyobb részt hasítson ki magának. A tét nem pedig nem kicsi, 18 milliárd dollár. Ez a cél persze egy hosszabb 3-5 éves vagy még annál is hosszabb távú cél.
Sokkal rövidebb távú célja volt ugyanakkor a svéd cégnek, hogy a podcast piacot lassan 10 éve platformként domináló Apple pozícióját megközelítse, aztán megelőzze.
Alig 2 évvel a podcast piacra való belépés után aztán idén év elején már megérkeztek az első, valódi optimizmusra okot adó hírek. Az emarketer jóslata ugyanis az volt hogy a Spotify, még az idén megelőzheti az Apple-t, mint a vezető podcast platformot! A piackutató cég 28 millió főre becsülte azt a számot, ahol mindez bekövetkezhet.
Pontos adatokkal- egyelőre (?) nem rendelkezünk azt illetően, hogy minden valóban be is következett-e, de a svéd cég saját belső adatai illetve az Edison marketing kutat cég éves felmérése erre engednek következtetni.
Ezek alapján valamikor 2021-ben megtörténhetett vagy megtörténik az előzés!
Az Emarketer előrejelzése alapján az év év végére a svéd cég 28,2 millió podcast használóval büszkélkedhet majd, míg vetélytársa csak 28 millióval.Az Edison adatai alapján ez azt is jelenti, hogy a tengerentúli havi podcast fogyasztás több mint fele a piacvezető 2 szolgáltató, a Spotify és az Apple felületein koncentrálódik.
Az Apple persze nem azért ért el annyi sikert története során, hogy ne lenne tisztában ezekkel a trendekkel és adatokkal. Egyrészt gőzerővel dolgozik előfizetéses podcast szolgáltatásán. Másrészt- amíg elkészül- addig is átalakította az Apple Podcast alkalmazást. Az új verzió célja, hogy az eddigieknél sokkal jobban támogassa a podcast tartalmak felfedezését. Az új alkalmazásban új, az eddigieknél pontosabb kereső, személyre szabott ajánlók, illetve kategória alapú gyűjtő oldalak is megtalálhatóak.
A Cupertinoi cég végcélja, hogy az Apple TV és a podcast tartalmak közötti átjárást megteremtve maradjanak meg a podcast piac vezetőjének, azonban immár mint szolgáltató és tartalomelőállító. Nagy kérdés, hogy mindez az az új helyzetben is olyan simán sikerülhet-e majd, mint tervezték ?