Az online zeneáruházak-szerencsére- egyre élesedő versenyében nagyobb és nagyobb értelmet kezd jelenteni,a vezető szerep, és a szolgáltatások célcsoportja.
A legújabb, s a piacot talán legjobban felkavaró jelentés, nem magával a digitális zeneáruházak sorrendjével, vagy magával az amerikai kontinens zeneboltjainak (online+offline) sorrendjével foglakozik, hanem a jelenlegi piacvezető (iTunes) illetve a legígéretesebbnek vélt kihívó, az Amazon fogyasztói szokás alapú összehasonlításán alapul.
A New Yorki székhelyű, NPD kutatóintézet elemzése szerint ugyanis az Amazon boltja nem az iTunes rovására,hanem amellett nő. A kutatási eredmények szerint az Amazon vásárlóinak mindössze 10%-a vásárolt korábban az iTunes-ból. Az eredmények tehát azt sugallják, hogy az MP3 bevezetése révén egy teljesen új fogyasztói réteget sikerült megnyerni.
Igen érdekes eredményekre jutottak demográfiai értelemben is: Az iTunes lényegesen népszerűbb a tinédzserek körében (vásárlóinak 18 százaléka a 13-17 éves korosztályból tevődik össze, szemben az Amazon mérési hibahatáron belüli 3 százalékával. Ezzel szemben az Amazon szolgáltatása népszerűbb a férfiak körében, 64%-a a vásárlóknak férfi, míg az iTunes esetében ez az érték mindössze 44%.
A kutató cég ugyanakkor sietett leszögezni, hogy adataik szerint ez év februárjában, mintegy tízszer(!!) több zenét adtak el az iTunes-on keresztül, mint az Amazonon keresztül. Ennek elsődleges oka a tinik körében elképesztő népszerűségnek örvendő ajándékkártyák, az igen-igen hatékony termékkapcsolás az iPoddal és a hozzá letölthető szoftverrel,végül, de nem utolsó sorban pedig a megszokás, a tradíció okán.
Mindennek ellenére a kutatás eredménye egy, igen biztató dolgot feltétlenül jelez: a digitális zeneletöltés számára még igen jelentős piaci tartalékok lelhetőek fel, melyeket okosan kihasználva tovább növelhetőek a legális zenei bevételek.