Az elmúlt hetek a zeneiparban egyértelműen a skandináv "szuperszolgáltatóról", a Spotifyról szóltak, s az amerikai piacra való belépés kapcsán jó eséllyel a következő hetekben is ők uralják majd a digitális zeneipari hírfolyamokat.
Mintegy 1 évvel ezelőtt ugyanakkor minden más volt, a gazdasági válság még csak a kertek alatt ólálkodott, s éppen az egyik legnagyobb közösségi site giga-zenei projektje uralta a híreket. Az elmúlt év során a projekt méretéhez képest meglepően keveset hallottunk róla, ugyanakkor az évforduló közeledtével itt az ideje, hogy egyfajta számadás készüljön a Myspace Music első évéről.Az évfordulón felül aktualitást kölcsönöz mindennek a tény, hogy a Myspace már nem a legnépszerűbb webes közösségi site, látogatottsági adatai és sales bevételei meredeken csökkennek, s a válság és ennek összhatása miatt, jelentős karcsúsításokra is kényszerült a cég, a vezetőségbeli változásokról már nem is beszélve..
A Nielsen június riportja alapján ugyanakkor a MySpace Music sikere (? ) vagy inkább fejlődés és térnyerése megkérdőjelezhetetlen. Hacsak pusztán a számadatokat nézzük, egy év alatt, impresszív, 1017%-os növekedést regisztráltak oldalaikon,az indulás óta pedig gyakorlatilag megkétszereződött a Myscpae Music oldalainak látogatottsága. Mindennél talán fontosabb, hogy az ez év júniusi adatok alapján a harmadik leglátogatottabb amerikai zenei oldal a MySpace zenei oldala, a hasonló streaming szolgáltatások pedig a közelébe nem érnek látogatottsági téren.
Ha a demográfiai oldalról nézzük az oldal látogatóit, megállapítható, a tinédzserek, valamint a 18-24 éves korosztály az átlaghoz képest felülreprezentált az oldal látogatói között. A Myspace Music tehát az X generáció netes zenefogyasztási szokásának részévé kezd válni, ami nagyon jó hír mind az oldal tulajdonosai, mind a kiadók számára.
A rossz hír ellenben az (ami az egész Myspace számára a rossz hír) ,hogy a felhasználóik számára nem egyértelmű a portél rendeltetése. Nem tekintik elsődleges zenei célpontnak (ami egyelőre, a Myspace Music jelen stádiumában még nem is biztos, hogy tragédia) de nem is domborodik ki számukra kellene egyértelműen a portál szórakoztató illetve közösségi funkciója és szerepe sem.
Owen Van Natta a Myspace új vezetője számára a bíztató jelek tehát adottak, de egyben azok az elvégzendő, alapvetően marketing és brandépítési feladatok is tisztán látszanak, melyek megvalósítása nélkül jó eséllyel nem csupán a Myspace music vall kudarcot, hanem maga a Myspace, mint közösségi szereplő jelentősége is megkérdőjeleződik…