Korábbi bejegyzésünkben az Apple és a kiadók által közösen kialakítandó, forradalmian új zenei formátumról írtunk, amely segítségével mind offline mind online csökkenő albumeladások csökkenése megtalálható lenne, s az album a digitális térben kelne újra életre.
A Guardian cikke ugyanakkor azt sugallja, hogy az Apple és a kiadók útjai ez ügyben is szétváltak, s a kiadók saját maguk fejlesztik az új formátumot. Egy magát megnevezni nem akaró kiadói forrás szerint a kiadók és az Apple közötti tárgyalások még a korai szakaszban elakadtak, az Apple érdektelensége miatt, s csak a kiadói fejlesztések hallatán kezdte el az Apple, immár saját szabványát fejleszteni.
A kiadói formátum, melynek munkaneve CMX, az elképzelések szerint egy olyan fájl lenne, amelyre kattintva egy landing page jellegű oldal jelenik majd meg, rajta a legfontosabb információkkal, melyek valamilyen interaktív formában lesznek majd megjelenítve.
A hírek szerint azt új formátum novemberben debütál majd, bevallottan kísérleti jelleggel, kiválasztott kiadványok esetében. Teljes alkalmazásáról a kiadók a vásárlói reakciók alapján fognak majd dönteni.
Az Apple kiválása, s a két gyakorlatilag versenytárs szabvány fejlesztése baljós előjelek sorát jelenti. A kiadók pont azt nem tudják, amiben Jobs és emberi a legjobbak: (közel) tökéletes interfészeket tervezni, melyek könnyen használhatóak. Arról nem is beszélve, hogy két vetélytárs szabvány esetén az Apple nem fogja saját kütyüire beengedni a kiadói szabványokat, a kiadók meg feltételezhetően a tartalmak visszafogásával, illetve más szolgáltatóknál való megjelentetésével vágnak majd vissza.
Akár így, akár úgy lesz, az új formátum sikeréhez minden piaci szereplő támogatásán felül, valami olyan plusz is szükséges, amelynek köszönhetően az legyőzeti a teljesen piacvezető MP3-at…