Az Apple mindig, minden terméke esetében a saját útját járta és járja. Soha -kivéve talán a Mac-eket- nem hasonlította magát a vetélytársak termékeihez. Mindez az iTunes esetében fokozottan igaz olt és igaz is. Az Apple minden vetélytársáról gyakorlatilag tudomást sem véve terjeszkedhetett, terjeszkedett.
Mindez a kiadók által erősen támogatott szolgáltatások (Amazon MP3, Myspace Music)megjelenésével sem változott cseppet sem. Legalább is eddig. Az AmazonMp3 napi ajánlat akciója, melynek keretében 1.99 és 3.ö99 dollár között lehet egy adott napon, egyes előadók tartalmait megvásárolni. Az Amazon a múlt év második felében a kiadókkal folyatott tárgyalások során felvetette, hogy szeretné, ha ezen akciók keretében egy napos exkluzivitást kapna. Mindezt a kiadók az Apple-nek is felvették, mire heves tiltakozásban tört ki, az addig a vetélytárs szolgáltatásról tudomást sem vevő marketinggépezet. S mindennek folytatásaként az Apple minden kiadót hivatalosan megkért arra, ne vegyenek részt az Amazon akcióiban.
Iparági szereplők szerint az Apple számára alapvetően azért lett hirtelen ilyen komoly kérdés az Amazon akciója, mivel a kiadókkal hosszas és sok-sok pénzt megmozgató tárgyalások eredményeként a bolti megjelenés előtt akár hetekkel digitálisan elérhetővé teszik a tartalmakat, melyeket aztán a megjelenés napján akár az Amazon az eredeti ár töredékéért kínál s ezzel a kommunikáció jó részét azonnal magához tudja irányítani.
Mindebben az igazán érdekes nem is az Amazon és az Apple viszonyának ily módon történő megváltozása (bár valódi, piaci indoka annak sincsen), hanem az Apple és a kiadók, korábbi nézeteltéréseink a tulajdonképpen azonnali félretételi szándéka, az Apple részéről. A kiadói oldalról eleddig nem érkezett még válasz a cég kéréseire, de a korábbi nézeteltérésekre, illetve arrac gondolva, hogy maga az Amazon Mp3 is az Apple dominanciájának gyengítésére jött létre, nem lenne meglepő, ha a kiadók ez esetben is az Amazon mellé állnának..