Legutóbbi, a Vevo-val foglalkozó bejegyzésünk a prémium videósite lassulásának lehetőségét is felvetette, ami kevesebb, mint fél évvel a Google és a Vevo mögött álló befektetők között meglevő szindikátusi szerződés és a jövővel kapcsolatos stratégiai döntések meghozatala előtt (??) rendkívül negatív üzenettel bírt volna.
A feltételes mód azonban indokolt, ugyanis mintahogy korábbi bejegyzésünkben is jeleztük, a riport. amely alapján a bejegyzés készült- csak az amerikai adatokat tartalmazta- azaz hiányoznak belőle a mobil alkalmazásokból illetve direkt TV megoldásokból tett látogatások.
A cég második negyedéves jelentése aztán minden esetlegesen felmerülő kételyt eloszlatott. A jelentés talán legfontosabb pontja, hogy a Vevo 2012 első félévében több, mint 1.3 milliárd videómegtekintést regisztrált mobil eszközökről, mobil illetve tablet alkalmazásait pedig több,mint 18 millióan töltötték le.
A mobil forgalom és látogatottság ennek megfelelően egészen elképesztő mértékben 463 %-al nőtt az előző év hasonló időszakához képest és csak idén gyakorlatilag megduplázódott. A grafikont nézve látható, hogy az emelkedés üteme a Vevo redesign idején nőtt igazán drámaira, így azok a hírek, melyek szerint a redesign egészen elképesztően sikeres volt, most már számadatokkal is alátámaszthatóak.
A webes forgalom azonban- alapvetően összhangban a Comscore- adataival- valóban csak csekély mértékben növekszik. A második félévben 429 millió látogatót regisztráltak, ami mindössze 5%-os emelkedés az előző év hasonló időszakához képest, és a videómegtekintések száma is csupán 6%-al emelkedett egy év alatt!
A Vevo webes látogatottsági adatainak stagnálása tehát valós, azonban nem a szolgáltatás lassulást mutatja, hanem azt, hogy a videófogyasztás egyre inkább áttolódik a mobil készülékekre. Arra a területre, ahol a Vevo növekedése egészen elképesztő ls egyértelműen az elmúlt 6 hónap üzletpolitikájának sikerességét igazolja vissza.