A streaming piacról eddig se nagyon lehetett azt mondani, hogy ne növekedne, ne válna egyre izgalmasabbá és mozgalmasabbá, annak ellenére, hogy az üzleti modell legoptimistábban fogalmazva is egyelőre még nehezen működőképes. A felhasználók ugyanakkor egyre inkább kezdik megkedvelni, elfogadni ezt a zenefogyasztási formát, ami talán még a működőképes üzleti modellnél is fontosabb!
Nem véletlen tehát, hogy a piaci szereplők elképesztően aktívak, hiszen egyértelmű, hogy a jelenleginél hosszú távon jóval kevesebb szereplő tud majd jelen lenni a piacon. A terjeszkedésnek persze korlátolt szabnak a pénzügyi lehetőségek, így tehát az sem véletlen, hogy a két legnagyobb piaci szereplő, a Spotify valamint a Deezer is az elmúlt hónapokban többek között az újabb sikeresen lezajlott befektetői körök kapcsán került a szaklapok, blogok címlapjaira.
Befektetői szempontból jelen pillanatban az előny egyértelműen az amúgy második piaci szereplő Deezernél van, hiszen az Accent Technologies 130 millió dolláros befektetése a konkrét pénzösszegnél is többet jelent, ez egyértelmű. A befektetés pillanatában egyre intenzívebb Spotify-Deezer vetélkedést jósoltunk, és ez, bár csak 2 nap telt el azóta, már most beigazolódni látszik.
A két cég gyökeresen más pályát fut be. Hiszen míg a Spotify elsősorban az alkalmazás megújításán és még inkább közösségivé tételén fáradozik ,addig a Deezer egyértelműen piacszerzésre törekszik.
Ez utóbbi egyik eszköze lehet az, amit a francia cég tegnap jelentett be és amely szerint a világ 150 országában teszi részlegesen ingyenessé szolgáltatását. A részleges szolgáltatás keretében havi 2 órát lehet majd ingyenesen, de reklámokkal megszakítva élvezni a Deezer szolgáltatásait. A nagyobb piacokon, mint például az angol vagy a német- még ennél is kedvezőbb ajánlattal rukkolt elő a francia cég: a szolgáltatás PC illetve mobil verziója egy éven keresztül teljesen ingyenes lesz, korlátok nélkül, s csupán az egy év letelte után lép életbe a havi 2 órás limittel járó ingyenes verzió!
Mindez nagyon jelentős lépés a francia cég részéről, különösen a nagyobb zenei piacokon az egy éves ingyenes használattal komolyan belemarhatnak a Spotify piaci részesedésébe! És persze mindez egyben közelítés a Spotify láthatóan jól működő három szintű modellje felé. A svéd cég a freemium felhasználóinak közel 20%-át képes prémium, azaz fizetős felhasználóvá konvertálni. Amennyiben ezt Axel Dauchez és csapata is képes lesz hozni, úgy a Deezer jelenlegi mintegy 3 milliós prémium ügyféltábora jelentősen is megnőhet 2013-ban!