A tavaly óta egyre élesedő Deezer-Spotify verseny megítéléséhez egy, nagyon fontos adat az utóbbi időben hiányzott. Ez az adat pedig nem más, mint a regisztrált illetve a fizető felhasználók alakulására vonatkozó adat.
A svéd cég esetében utoljára idei első negyedéves adatot láttunk, amely alapján a fizető, azaz a prémium szolgáltatást használók aránya elérte a 6 milliót! Francia vetélytársuk esetében ugyanakkor nagyon hosszú időn keresztül a 2-2.5 millió fizető felhasználóról szóló adat tartotta magát. Ezt, a már-már kínossá váló csendet törte meg Axel Douchez vezérigazgató a Music Matters Asia konferencián.
Elmondása szerint a francia szolgáltatónak jelenleg havi szinten 10 millió aktív felhasználója van és a fizető felhasználók száma elérte a 4 milliót. Önmagukban persze ezek a számok nem annyira relevánsak, ugyanakkor – bár a fizető felhasználószám jelentős növekedését mutatja- a Spotify hasonló adataival összehasonlítva ugyanakkor igen.
Ez alapján a bizony a Deezer nagyon fontos mutatókban kezd egyre jobb teljesítményt mutatni, mint a Spotify. Ugyan a fizető felhasználók száma egyelőre még elmarad a svéd szolgáltató fizető felhasználó számától és ugyanez igaz az aktív felhasználókra is. Azaz a Spotify népszerűbbnek mondható, mint a Deezer. Viszont az aktív felhasználók fizető felhasználóvá való konverziójában a jelek szerint a Deezer lényegesen előbbre jár.
Ez pedig két dolgot is jelenthet, hosszabb távon: Egyrészt azt, hogy a francia cég által tudatosan alkalmazott stratégia, melynek keretében telco cégekkel együttműködve lépnek be piacokra, sikeres és működőképes. Mindemellett pedig azt, hogy ez a stratégia végeredményben jobb eredményeket hoz, hozhat, mint a freemium modellen keresztül való prémium ügyfélbázis építés.
Mielőtt azonban még bárki azt hinné, hogy lefutott a még érdemben el sem kezdődött verseny a két streaming csillag között érdemes két tényezőt felidézni : Egyrészt azt, hogy a Sptofy mindezt úgy érte el, hogy közben sikeresen belépett a legnépesebb és legösszetettebb zenei piacra, az amerikaira. A Deezer egyelőre ezt még nem is tervezi, ami egyrészt érződik a teljes felhasználószámban is, másrészt meg okozhatja a lényegesen magasabb konverziós értékeket is! Másrészt ne felejtsük el, amit korábban a két szolgáltatónál egyre csak gyarapodó inaktívakról írtunk: a kulcs a fenntartható üzleti modellhez és a sikerhez az, hogy ezt a számot csökkentve növeljék a fizető felhasználók táborát a streaming szolgáltatók!