Digitális zenei körökben az egyik legrégebben keringő kérdés, hogy a világszerte roppant agresszív terjeszkedési politikát folytató Deezer mikor jelenik majd meg a világ vezető zenei piacán, az amerikain.
A francia cég bevallottan nem sieti el a tengerentúli piacra való belépést, több okból sem. Egyrészt mivel a piacra lépéshez a már meglevő kiadói megállapodásaik újratárgyalására, kiegészítésére lenne szükség. Másrészt mivel az új piacokra az esetek jelentős hányadában helyi telekommunikációs cégekkel való megállapodás keretében lépnek be.
A másik oldalról viszont a nyomás hatalmas a francia cégen, hiszen az, aki az amerikai piacon nincsen jelen, az alapvetően nem is számít komolya szereplőnek…
Axel Dauchez, vezérigazgató legfrissebb interjúja alapján ugyanakkor a Deezer a nyomás ellenére sem sieti el a legnagyobb zenei piacra való belépést! Az alapelvek ugyanis nem változtak és ezt az interjúban is is megerősítette:A Deezer számára fontos az amerikai piac, de csak akkor fognak belépni, hogyha megtalálják a megfelelő stratégia partnert a belépéshez! A Deezer ugyanis nem szeretne dollármilliókat költeni marketingre a tengerentúli piacon!
Sok tekintetben hasonlóan nyilatkozott a vezető a világ második legjelentősebb piacáról, Japánról is, hozzátéve, hogy egyre több jelet tapasztalnak a helyi telekommunikációs cégek részéről, mely azt mutatja, lehet igény egy Deezer-szerű szolgáltatásra a nagyon speciális japán piacon.
A változatlan stratégia persze változatlan kihívásokat is jelent:A Deezer-nek a kisebb piacokat gyakorlatilag le kell fölöznie ahhoz, hogy a Spotify amerikai piacon végbement növekedését ellensúlyozni tudja!