A Soundcloud-ot itt, a Muzzak oldalain is úgy emlegettük, mint a digitális zenei szolgáltatások új korszakának egyik lehetséges vezető szolgáltatása. Erre minden okunk meg is volt, hiszen míg a mainstream streaming szolgáltatások gyakorlatilag ugyanazt az alapszolgáltatást nyújtják: egy hatalmas zenei adatbázishoz való hozzáférést, ingyenes és prémium lábat, valamint mobil hozzáférést, addig a Soundcloud egyedi üzleti modellel, népszerű funkciókkal, teljesen más megközelítést alkalmazva lett egyre népszerűbb és népszerűbb.
A fejlődés következő nagy lépése a nagy major kiadókkal való megállapodás és egy az iTunes katalógusával összemérhető, nagyon sok független és mainstream tartalmat ötvöző, erős előadói kapcsolatokkal rendelkező, amolyan Myspace és Youtube hibrid szolgáltatás.
A nagy ,lépés megtételéig ugyanakkor több, apró de fontos lépés vár, várhat a Soundcloud-ra. Ezek közül az egyik a szolgáltatás új iPhone alkalmazása. Az új app, hasonlóan mint anno a Soundcloud 2.0 egyértelműen jelzi, mi is az, az irány, amely felé a Berlini központú cég mozdulni szeretne.
Az új iPhone alkalmazás három nagyon erősen elkülönülő területre bomlik és fókuszál: a zenehallgatásra ( álljon az követettek által megosztott tartalmakból vagy éppen népszerű tartalmakból) a saját zenék elérésére valamint a Soundcloud egyre bővülő zenei katalógusában való keresésre.
A gyakorlatban a Soundcloud App, az iPhone tulajdonosok számára egyfajta on-demand rádió élményt nyújt. A zenei feedünkben található zenék megszakítás nélkül, folyamatosan követik egymást. Ha pedig elindul a zene, ( now playing mode) az iPhone egy nagy-nagy zenelejátszóvá válik. Az előadó vagy album képe betölti a teljes képernyőt, a dalok közötti navigáció roppant egyszerűen, a képernyő balra húzásával, az adott dalban történő mozgás pedig a Soundcloud névjegyének számító wave-formban lehetséges.
A letisztult, minimál megjelenés, az egyértelmű hangsúlyok ellenére az alkalmazás messze nem tökéletes. Funkcionális értelemben a kommentek száma, a hallgatott dalok újbóli meghallgatásának lehetősége egyaránt hiányzik az alkalmazásból.
Az alkalmazás egyértelműen egyetlen dologra koncentrál: arra, hogy folyamatos zenei élményt nyújtson, a hallgatónak. A Hallgató ugyanakkor csak a Soundcloud használók egyik felét jelenti. A másik felét az előadók, Dj-ék jelentik, akik számára a zene feltöltés, a közösségi menedzsmentje sokkal nehezebbé vált.
Az pedig, hogy egy ilyen relatív apró lépés mekkora kálváriát és visszhangot vált ki, mutatja, milyen óvatosan kell a Soundcloudnak a jövőben a termékfejlesztést kezelnie. A lehetőség ugyanis mai a kezükben van lehetőség arra, hogy meghatározó szereplők legyenek, de arra is, hogy hibák sora révén eltűnjenek, sok más ígéretesen indult zenei szolgáltatáshoz hasonlóan..