A Vevo az újfajta zeneipar és zenefogyasztási szokások sikerének egyik legérdekesebb példája. A tisztán zenei videókból álló, prémium zenei videóklip szolgáltatás, melyet a kiadók ( kivéve a Warner Music-ot) illetve egy arab befektetői csoport hozott létre 2009-ben, létre hívása óta fokozatosan növekedett egészen odáig, hogy napjainkban már a zenei videók fogyasztását domináló szolgáltatássá vált, amely Youtube méltó vetélytársának tekinthető. tavaly 250 millió dollár bevételt ért el, 56%-al magasabbat, mint az előző évben.
A Vevo, mint a legtöbb ilyen független startup ugyanakkor folyamatosan küzd egy problémával. Ez pedig a növekedés, a fejlesztések finanszírozása, újabb és újabb befektetők bevonása. A Vevo kapcsán korábban a Facebook vagy maga a Google is felmerült, mint esetleges új befektető. Idán nyáron aztán a lehetséges vásárlók köre tovább bővült az Amazon-al, a Pandora-val is kapcsolatba hozott Yahoo-val, a Dreamworks-el valamint a Verizon-al.
A Vevo tulajdonosai által megbízott Goldman Sachs a hírek szerint már meg is kezdte a potenciális jelöltekkel a tárgyalásokat. A természetesen meg nem erősített hírek szerint a tulajdonosok 750 millió és 1 milliárd dollár közötti összeget szeretnének kapni. Tavaly ősszel, amikor végül az új befektető a régi partner a Google lett, a keresőóriás 7% os tulajdonrészének vásárlásakor a Vevo értékét 650 millió dollárra becsülték.
Több zeneipari szakember ugyanakkor arra figyelmeztet, hogy a Vevo értékét alapvetően a kiadó licencek jelentik melyeknek a sora egy új tulajdonos esetén finoman fogalmazva is kérdéses.
Nem tudni, hogy ezért vagy valóban a hivatalosan kommunikált ok, azaz a Vevo-ban rejlő növekedési potenciál- miatt,de végül augusztus évén a tulajdonosok úgy döntöttek, hogy a folyamatot leállítják, azaz a Vevo nem (lesz) eladó!
Ha ez a végleges döntés, azt mi a magunk részéről abszolút megértjük. A Vevo-ban ugyanis valóban hatalmas növekedési potenciál rejtőzik, nem véletlenül hívtuk korábban a 21.század MTV-jének. Ugyanakkor a növekedési potenciális kiaknázásához minél hamarabb bele kell fogniuk a nemzetközi terjeszkedésbe és az sem ártana, hogyha a Google-tól és Youtube-tól, való függésüket csökkenteni tudnák. A Google egyre aktívabb és erős zenei terveit elnézve ugyanis nehezen elképzelhető, hogy előbb vagy utóbb ne válna vetélytárssá a két cég…
Ezekhez pedig tőkére lesz,lenne szüksége a Vevo-nak. A kiadói jogdíjak mértékét, illetve a többi szolgáltatás pénzügyi mutatóit látva, meglepő lenne, hogyha a Vevo nem lenne veszteséges, azaz a tulajdonok számára most is inkább viszi, mint hozza pénzt. A kiadók nem túl fényes pénzügyi helyzete alapján pedig nehéz elképzelni, hogy hajlandóak lennének jelentős befektetéseket végrehajtani a Vevo-ban a közeljövőben…