A Pandora, mint az egyetlen tőzsdén jelen levő digitális zenei szolgáltatás teljesítményét régóta árgús szemmel követik, elemzik a befektetők. Hosszú ideig a legfontosabb és a befektetők által legtöbbet kritizált kérdés a cég nyereségessége volt. A meredek bevétel növekedés és felhasználó szám növekedés ugyanis nem volt képes ellensúlyozni a rendkívül magas tartalomköltségeket, így a cég veszteséges volt.
Tavaly az év utolsó harmadában aztán sikerült a költségek növekedésének megálljt parancsolni, sőt a sokáig nagyon komoly vetélytársnak tartott iTunes Radio sem befolyásolta érdemben a kaliforniai cég növekedését.
Az idei évben ugyanakkor egyetlen egy faktor az, ami a befektetők és a szakemberek fantáziáját megmozgatja, ez pedig az aktív felhasználók száma. Ez az adat fejezi ugyanis legjobban ki a szolgáltatás jövőbeni növekedési potenciálját illetve a vetélytársak hatását.
A bevételek a szeptember végén végződött negyedévben sem okoztak csalódást. A harmadik negyedévben az előző évinél közel 40%-al magasabb. közel 240 millió dollár árbevételt realizált a kaliforniai cég. Az árbevétel legnagyobb része 188 millió dollár már mobilhirdetésekből keletkezik. Az árbevétel növekedés ellenére a cég ebben a negyedévben is veszteséges maradt, igaz a veszteség az előz évhez képest 50%-al csökkent és immáron csupán 2 millió dollár volt. Az első kilenc hónapban összességét tekintve a bevételek közel 50%-al növekedve elérték a 653 millió dollárt, a veszteségek pedig 16 százalékot nőve 167 millió dollárt tettek ki.
A sok tekintetben bizakodásra adó pénzügyi adatok mellett ugyanakkor a hallgatottsági adatok egyre jelentősebb aggodalomra adnak okot. Szeptember végén az aktív hallgatók száma 76.5 millió volt, ami már az előző évhez képest is csupán 5%-os növekedés, ha azonban a közelmúlt adatit nézzük, látható, hogy az aktív hallgatók száma egy meglehetősen szűk 75-77 milliós sávban mozog február óta. Azaz az aktív hallgatók számának növekedése lényegében megállt.
Az adatok pedig nem nyugtatták meg az amúgy is egyre szkeptikusabb befektetőket. Az augusztusban még 28 dolláros áron kereskedett részvény árfolyama október legvégére 20 dollár alá zuhant.
Az ok egyértelműnek mondható: Az aktív hallgatószám stagnálása a hallgatottság igaz csak kismértékű csökkenésével együtt, egyre egyértelműbben jelzi, hogy a Pandora növekedése kifulladóban van. Hogy ennek mennyiben az iTunes radio, mennyiben az egyre erősödő tengerentúli streaming piac az oka, a kérdéses, de a lényegen amúgy se változtat: a Pandora-nak változtatnia, fejlesztenie kell, hogyha továbbra is vezető szereplő szeretne maradni!