A Pandora, mint tőzsdei cég megadott, kőbe vésett szabályok és ütemterv szerint teszi közé hallgatottsági illetve pénzügyi adatait. A januári adatok végtelenül borús képet festettek a jövőről, hiszen közel 10 éves működése során másodszor csökkent a rádió aktív hallgatóinak a száma.
A január 31-el lezárult pénzügyi év lezárultával aztán a kaliforniai cég közzé tette éves bevételi ,költség és hallgatottsági statisztikáit is!
Ami a bevételei oldalt illeti az on-demand rádió bevételei 56%-al 427 millió dollárra növekedtek. Kiemelkedően jól teljesített a mobil hirdetési üzletág, mely gyakorlatilag megduplázta nagyságát, amely így elérte a 256 millió dollárt. Mindez egyben azt is jelenti, hogy a bevételeknek immáron a nagyobb része a mobil hirdetésekből folyik be…
A növekedési oldalon tehát alapvetően minden rendben levőnek látszik, bár a cég növekedési kilátásait illetően pesszimistább előrejelzést adott a vártnál, ugyanis 40-45%-os növekedést vár, azaz 600-620 millió dollár körül várja a következő pénzügyi év várható bevételeit.
A lassuló növekedést nem szeretik a befektetők, de ami ennél sokkal aggasztóbb, azaz a költségek meredek emelkedése illetve a költségek egyre nagyobb hányada a bevételekhez viszonyítva. Az előző év 54%-ról a januárban lezárul pénzügyi év végére 60% fölé emelkedett a tartalomköltségek aránya a bevételekhez viszonyítva! Talán ennél is nagyobb baj, hogy mivel a cég a növekedés csökkenésével számol, a tartalomköltségek növekedése az elkövetkezendő pénzügyi évben meghaladja majd a bevétel növekedés mértékét!
Mindezek alapján a nemrég bevezetett mobil hallgatásra vonatkozó, 40 órás korlátozás sok tekintetben érthető, és egyre egyértelműbb, hogy a kaliforniai rádió számára kulcsfontosságú lesz a lobbitevékenység folytatása,ellenkező esetben valóban akvizíciós célponttá válhat…