Az Apple Music indulása óta minden digitális zenei szakember és befektető árgús szemekkel figyeli azt, hogy a szolgáltatás mennyire képes megszólítani a zenekedvelőket. Amint azt már az induláskor írtuk, az első időszakban az Apple Music hatalmas előnnyel indul, indult, hiszen az Apple 8.4.1 verziószám feletti operációs rendszereinek integráns részét képezi.
Többek között ennek is volt köszönhető, hogy az első hónapban 11 millióan kezdték el használni a szolgáltatást az Apple közlése szerint. Arról, hogy a továbbiakban hogyan haladta az adaptáció a Comscore július amerikai mobilalkalmazás toplistája adta a legjobb becslést.
Ez alapján az Apple Music életének második hónapjában be férkőzött a 15 legnépszerűbb tengerentúli mobilalkalmazás közé. A piackutató cég felmérése alapján a 18 évnél idősebb amerikaiak kicsit több, mint 24%-a, azaz 37 millió amerikai próbálta ki az Apple streaming szolgáltatását.
Ezzel ugyanakkor még mindig nem az Apple Music számat a vezető zenei alkalmazásnak, hiszen a Youtube-on felül a Pandora is megelőzi. Feltűnő ugyanakkor, hogy a Spotify a tengerentúlon mennyire nem népszerű. ha csupán az alkalmazás leöltést nézzük, akkor ott az Apple már megverte svéd vetélytársát.
Egy másik felmérés alapján ugyanakkor az Apple Music-ot kipróbálók nagyon nagy száma hamar otthagyja a szolgáltatást. A MusicWatch 5000 amerikai között végzett felmérése alapján az iOS használók között roppant magas az Apple Music-ot kipróbáló, de aztán a szolgáltatás elhagyók száma
A piackutató cég adatai és a megkérdezettek válaszai alapján az iOS használók 77%-a halott az Apple Music-ról, azonban kipróbálni csak 11%-uk próbálta ki. A szolgáltatás kipróbálók közel fele ( 48%) pedig azt állította, hogy már nem használja azt.
Talán még ennél is rosszabb előjel az Apple számára, hogy a megkérdezettek több,mint 60%-azt válaszolta , hogy átállította az automatikus megújulást, azaz nem szeretné, hogy automatikusan átkerüljön majd a prémium verzióba.
Ami a versenytárakat illeti a kép vegyes. A Spotify felhasználók 28%, míg az ingyenes szolgáltatásokat, mint például a Pandora használók 11%-a próbálta ki az Apple Music-ot, azaz az a fajta elszívó hatás, amit az Apple remélt a szolgáltatás indulásától egyértelműen nem következett be, annak ellenére sem hogy sok a konkurens szolgáltatást használó iOS tulajdonos kipróbálta az Apple Music-ot.
A sok bizonytalanság mellett tehát, ami biztosan elmondható az az, hogy az Apple Music-ot sokan kipróbálták ( a 37 millió felhasználóval magabiztosan a TOP 5 legnagyobb zenei szolgáltatásban lehetnek) ugyanakkor a megtartási rátája illetve a majdani fizetős felhasználókká való konverziós ereje felettébb alacsonynak tűnik…