Szeptember végén eljött az igazság pillanata, ahogy a zeneipar szakemberek és vetélytársak nevezték, azaz az Apple Music 3 hónapos, ingyenes időszaka a végéhez ért. Hivatalos adatok eleddig nem jelentek meg, csak becslések arról, hogy hány felhasználó maradt az ingyenes időszak végére.
Egészen múlt hétig, amikor is Tim Cook, Apple vezérigazgató, a Wall Street Journal technológiai konferenciáján meg nem osztott hivatalos adatokat az Apple Music-ról. Tim Cook amellett, hogy kiemelte, mennyire elégedett a szolgáltatással és annak növekedési ütemével, bejelentette, hogy október elejéig 15 millió iOS tulajdonos próbálta ki a szolgáltatást, és közülük 6.5 millió maradt használója és ezzel egy időben fizető ügyfele az Apple Music-nak.
Azt alapul véve, hogy a szolgáltatás alig 3 hónapja indult és Android-on még el sem érhető 6.5 millió fizető felhasználó igen- igen jó eredménynek számít. Ezzel az Apple Music egyből a második legnagyobb streaming szolgáltatás lett a világon , igaz (egyelőre) jelentősen lemaradva a piacvezető Spotify-tól. A lemaradás egyelőre olyan mértékű, hogy a svéd cég az Apple Music trial időszakának végeztével, történetében először a legnépszerűbb iOS alkalmazás lett a tengerentúli app stor-ban!
Ha az Apple saját oldaláról elemezzük a 6.5 millió fizető felhasználót, akkor arra jutunk, hogy egyelőre, az értékesítési csatorna nem működik olyan hatékonyan, mintahogyan azt az Apple tervezhette, illetve ahogyan azt az iparági szakértők tippelték.
Egyértelműen látható, hogy a növekedési ütem, amivel az új felhasználók elkezdték használni a szolgáltatást jelentősen csökkent a bemutatáshoz képest, azaz az Apple Music önmagában egyre kevés szexi.
A jelenlegi növekedési ütemmel számolva is ugyanakkor az év végére meghaladhatja a 18 milliót a szolgáltatást kipróbálók száma, akik közül több, mint a fele legalább egy alkalommal fizetett is a szolgáltatásért, azaz 10 millió fizető felhasználója lehet az Apple Music-nak.
Az, hogy a szolgáltatást kipróbálók 50%-ot is meghaladó mértékben válnak fizetős ügyfelekké egészen kiemelkedő adat, ( a Spotify esetében ez 25%, ami ugyancsak szenzációs amúgy.-..) kérdés, minek köszönhető. Annak, hogy az iOS használók fizetési hajlandósága közismerten magasabb, mint a más operációs rendszereket használóké vagy annak, hogy az Apple által erőltetett üzleti modell, valóban eredményesebb,mint a Spotify által kiaknázott freemium modell.
Az is tény, hogy a Spotify-nak 4 és fél évbe tellett, amíg 6.5 mililó prémium felhasználója lett, persze egészen más környezetben, kizárólag európai piacokon, és saját operációs rendszer és hardver támogatás nélkül.
Egy dologban biztosak lehetünk: Az Apple nem fog megelégedni a második hellyel, azzal a második hellyel, ami a Youtube két streaming szolgáltatásának megjelenésével, pillanatokon belül veszélyben is lehet. És abban is bizonyosak lehetünk, hogy a piacvezető Spotify, amely minden fontosabb vetélytársának lépésére eddig válaszolni tudott, most sem hagyja majd szó nélkül az Apple és a Youtube lépését. A Show és a tüzijáték indul, mindenki kapcsolja be az öveket!