A zenefogyasztási szokások változásai, egyszerre késztetik folyamatos változásra, adaptálódásra a digitális zeneipari szolgáltatásokat illetve magukat a tartalomtulajdonosokat is. A változó helyzet rengeteg változó megoldást szült és szül. Máshogy viselkednek a nagy kiadók, máshogy a független kiadók és máshogy a nagyon sok tekintetben speciálisnak tekinthető elektronikus zenei kiadók.
Azon elektronikus zenei kiadók ,melyek egyik, ha nem a legnevesebbike az angol Ministry of Sound, amely bejelentette, hogy saját zenei szolgáltatást indít. Nagy lépés ez annak a kiadónak az életében. Amely az elmúlt bő 1-2 évben folyamatosan perlekedett a streaming szolgáltatásokkal. A Ministry of Sound LIVE névre hallgató, iOS és Android platformon elérhető szolgáltatás alapvetően rádió szolgáltatásnak nevezhető.
A Ministry of Sound LIVE kínálata ugyanis alapvetően zenei stílusok alapján összeállított rádióadókat takar, jelenleg, az induláskor 6 nagyobb tematika körév szervezve, melyek aztán az év végéig további 3-4 adóval bővülhetnek majd. A szolgáltatás sava-borsáét nem is feltétlenül ezek az alapvetően lineáris, nem testreszabható rádióadó jellegű tartalmak adják majd, hanem a kiadóval partnerségben álló sztár DJ-k (Hardwell, Judge Jules, Mark Knight vagy éppen Steve Aoki ) saját rádió állomásai.
A MOS ügyes-bajos dolgai A Ministry of Sound ugyan független kiadó, de sokszor nehezebb partner, mint a nagy nemzetközi kiadók. Sokat tudna erről mesélni a Spotify, amellyel az angol kiadó 2013-ban fogott perbe, amiatt, hogy a svéd cég lehetővé tette, hogy felhasználói a Ministry of Sound kiadványaival egyező playlisteket állítsanak össze. A két cég aztán 2014 kora tavaszán peren kívüli egyességet kötött, melynek értelmében a MOS beadványában említett listákat a svéd cég a keresőjéből eltávolította,újabb felhasználók nem iratkozhatnak fel a listákra,de fizikailag nem törölte azokat. Az MOS következetes (?) üzletpolitákájból aztán idén az Apple Music is ízelítőt kapott, amikor is a kiadó jelezte, hogy lényegében egyedüli kiadóként, nem engedélyezte tartalmainak megjelenését az Apple streaming szolgáltatásában (sem) |
Az elektronikus zenei kiadó lépése amolyan szükséges és elégséges kategória. Szükséges azért, mert az elektronikus zenei kedvelői és e Ministry of Sound, mint kiadó tartalmainak fogyasztói ma már teljesen másképpen hallgatnak elektronikus zenét, mint az ezredfordulón és egyre növekszik azoknak a szolgáltatóknak a száma, akik alternatívát nyújthatnak az elektronikus zene kedvelői számára. És elégséges csupán, mivel a Ministry of Sound láthatóan és érezhetően elsősorban arra törekedett, hogy gyors választ adjon, nem arra, hogy egy mélyebb, átgondoltabb stratégia mentén alakítsa ki digitális ajánlatait. Azon a piacon, ahol a Soundcloud, vagy éppen a Spotify kacsingat az elektronikus zene felél, ez egyáltalán nem biztos, hogy elegendő lesz…