Napjaink streaming piacán a helytállás egyre nehezebb, ezt talán a legjobban a 2015 végi lista mutatja, amely számtalan helyen változott meg az előző évihez képest. A független szereplők számára a verseny az olyan cégekkel, mint az Apple, a Google vagy az Amazon szinte reménytelen.
Ebből a perspektivából nézve abszolút nem meglepő, hogy a berlini székhelyű Soundcloud kisebb szünet után, immáron saját maga keres vevőket.
A Bloomberg által megszellőztetett hírek szerint a cég felsővezetése és egy befektetési tanácsadó cég, a Doughty Hanson & Co egyaránt keresi a potenciális vevőjelölteket. Ellenben a 2 évvel ezelőtti helyzethez képes, amikor a Twitter majdnem felvásárolta a Soundcloudot, a berlini cég a kiadókkal való viszonyának rendezése után jogilag sokkal biztosabb helyzetben van, így ez elvileg nem riaszthatja el a vevőket.
Ami ellenben elriaszthatja az a vételár, a Soundcloud ugyanis 1 milliárd dollárt szeretne kapni, vagy olyan befektetést szeretne, amely legalább ekkora összegre értékeli a céget. Tavasszal, amikor a Twitter mégis befektetett a cégbe 70 millió dollárt, azért mintegy 10%-os részvénycsomagot kapott, így a Soundcloud értéke akkor valahol 700 milió dollár körül lehetett.
Ha arra a kérdésre próbálunk válaszolni, hogy megéri, megérné-e a Soundcloud egy befektető számára, több szempontot kell mérlegelnie. Egyrészt a berlini cég 175 millió felhasználója, egyedi zenei kínálata igen jó alap lehet, lehetne egy olyan streaming szolgáltatáshoz, amely más, mint a piacon jelen levő többi.
A 175 millió felhasználó egyelőre, a jelek szerint nem nagyon akar fizetni a Sondcloud-ért, ugyanis csak pár tízezer ember migrált át a prémium funkciókat kínáló verzióra. Ugyanez az adat a Spotify hasonló időszakában 25-30% körül mozgott, de az Apple Music és a TIDAL és több milliós prémium felhasználói tábort tudott felmutatni maga mögött.
A bevételek márpedig kulcsfontosságúak, hiszen a Soundcloud jelenleg masszívan veszteséges, így egy esetleges új tulajdonosnak, a jelenleg az egekben levő költségekből kellene úgy lefaragnia, hogy közben a bevételeket is növeli.
Nyilván teljesen más a helyzet abban az esetben, hogyha egy olyan stratégiai befektető vásárolja meg a berlini céget, mint mondjuk az Apple, amely számára a Soundcloud által termelt veszteség szinte kimutathatatlan, ellenben igen jól jönne az Apple számára, nem csak a 175 millió potenciális felhasználó, hanem a Soundcloud előadói közössége, amely a lényegében kudarcot vallott @ Connect felélesztésében is segíthetne. Mindez persze messziről sem jelenti azt, hogy az Apple valóban felvásárolja majd vagy akár ajánlatot tesz a Soundcloudra, azt ellenben sokkalinkább, hogy immáron a berlini cég vezetői is felismerték, hogy egyedül, maguktól nagyon nehezen lesznek képeseek stabilizálni a Soudcloud pénzügyi helyzetét