Legutóbb 2014 végén vettük górcső alá, hogy az egyre versengőbb streaming piacon melyik szereplők azok, amelyek az élen állnak. 2014 végén tudtuk, tudhattuk, hogy 2015-ben a lista alapjaiban változik majd meg, hiszen piacra lép az Apple valamint a Youtube.
Ahogyan az várható is volt a lista alapjaiban alakult át. Szereplők tűntek el, új szereplők jelentek meg.
Ami nem változott a listavezető, aki továbbra is a Spotify, igaz immáron háromszor annyi prémium felhasználóval, mint alig másfél évvel ezelőtt. A második helyezett ugyanakkor már nem a Deezer, a francia cég lényegében stagnáló előfizetőszámmal a hatodik helyre esett vissza.
A második helyet az Apple Music vette át tőle, ami tekintve, hogy alig egy éve indult el az Apple streaming szolgáltatása nem sok biztatót jelez előre a Spotify számára. Hatalmas lemaradással a dobogó harmadik fokára az a Pandora érkezett, amely alapvetően ingyenes termék, tehát (egyelőre) nem előfizetők gyűjtésére koncentrál. Csak őt követően sorakoznak a második vonalas streaming szolgáltatások, mint a Rhapsody, a TIDAL és a Deezer
Persze mindegyikük esetében mást és mást jelent a 3-3.5 millió előfizető. A Rhapsody esetében lassú, de biztos növekedés eredményét, a TIDAL esetében az exkluzív tartalmak erejét és a meghatározó szereplővé válás jeleit, a Deezer esetében pedig egy hosszú-hosszú fájdalmas vajúdás kezdetét.
2015 illetve 2016 abból a szempontból is meghatározó, hogy ez az első olyan év, amikor a lista előkelő helyein lehetnek olyan szereplők, amelyekről hivatalos adatunk viszont nincsen. Az Amazon Prime Music, piackutatások alapján az egyik legnépszerűbb zenehallgatási mód, a Youtube ingyenes verziójának erejét mindannyian tudjuk így feltételezhető, hogy a prémium zenehallgatási élményt nyújtó Youtube Red is meghatározó helyen lenne a fenti listában.
2015 azt is bebizonyította, hogy a streaming piac racionalizácója tulajdonképpen befejeződött. A független szereplők számára. Kevés kivételtől eltekintve- az a játszótér, amelyen az Apple, a Google és az Amazon is jelen van, már túl drága, túl költséges és semmi sikerrel nem kecsegtet.