Napjainkban a legtöbb szó a streaming piacokról, a streaming szolgáltatásokról és azokról az óriás cégekről szól, amelyek ezen a piacon egyre aktívabban vannak jelen. A digitális zenei szolgáltatások ugyanakkor nem csak streaming szolgáltatásokból állnak.
Talán nem is gondolnánk, hogy a mára, mindennapjaink abszolút részévé vált, de a zenefelismerés, lényegében egyetlen szereplő, a Shazam által dominált. A szolgáltatást ugyanis immáron, mintegy 150 millió ember használja, azaz komoly tényező lett a zeneiparban. Olyannyira, hogy ma már Shazam alapú vetélkedők is léteznek az Egyesült Államokban, igazi sztárok vezetésével és részvételével.
Lehet azonban hogy ez a meghatározó szerep és a népszerűség lesz a veszte a Shazam-nak! Az egyik terület amelyet a több irányba terjeszkedő technológiai óriáscégek célba vettek az otthoni szórakoztatóipari rendszerek, szolgáltatások. Az Apple, az Amazon és a Google egyaránt rendelkezik már saját „asszisztenssel” és a közelmúltban a Google, egy nagy dobra nem is vert lépéssel, saját asszisztensét zenefelismerési funkciókkal is felokosította.
A gyakorlatban pedig azt kell mondjuk, végtelenül egyszerűen működik a dalfelismerés a Google segítségével. nem kell mást tenni, mint megkérdezni az asszisztenst, hogy “what song is this?” válaszul pedig megkapjuk az előadó és az album nevét, valamint a Youtube, Google Music és Spotify elérhetőségét.
A funkció azonban nem csak otthon, hanem a Google saját telefonjaival a Pixel-el és a Pixel2-vel is működik. Igaz ez esetben majdnem egy percnyi zenét kell lejátszanunk, hogy a felismerés működjön és egy előre az adatbázis is csupán a népszerű tartalmakra korlátozódik.
Hogy pontosan mekkora veszélyt jelenthet a Shazam-ra a Google új szolgáltatása, egyelőre nehéz megmondani. Leginkább mindez attól függ, hogy a Google mekkora hangsúlyt fektet majd arra, hogy a funkciót mélyen integrálja streaming szolgáltatásaiba és szolgáltatásaival, illetve attól, hogy a Shazam ,mennyire képes esetleg tovább mélyíteni az integrációját a lehető legtöbb streaming szolgáltatással.
Azt mindenestre kristálytisztán mutatja a Google lépése, amiről már régóta ír és beszél a zeneipari szaksajtó: a streaming szolgáltatások növekedési kényszere egyre gyorsuló ütemben hajtja és ösztönzi őket arra, hogy minél több területen jelenjenek meg.