A Spotify eddig életének egyik legnehezebb és leginkább megosztó napja volt tavaly március 1, amikor is kiadói nyomásra gyakorlatilag eltörölte a korlátlan ingyenes használati opciót. A bevezetett dalonkénti meghallgatási limitet illetve 10 órás teljes havi használati limitet széles rétegek fogadták megrökönyödéssel, érthető okokból.
Az amerikai piacra lépést elősegítendő, a tengerentúlon fél éven át felfüggesztésre kerültek a korlátozások, közben pedig elindult a Facebook zenei szolgáltatása. A kisebb piaci szereplők, mint az Rdio vagy a MOG már az induláskor reagáltak a svéd szolgáltató azonban nem, s feltételezhetően nem azért, mert nem szeretett volna…
A tavaly ősz óta eltelt bő félév azonban minden eddiginél erőteljesebben bizonyította azt, amit eddig is sejtettünk: a Facebook és immáron 850 milliós regisztrált tábora elképesztő forgalmat képes az integrált szolgáltatások számára biztosítani., mégha maga az integráció nem is olyan szoros és mély, mintahogy azt reméltük.
Az, hogy a tengerentúli piacokon bevezetett ingyenes periódus végül nem lett kivezetve két dolgot mutat. Egyrészt azt, hogy a svéd cég menedzsmentje is tisztában van azzal, mekkora kockázatot is rejt magában az, hogyha a tengerentúli piacokon is bevezetnék az Európában már bevezetett korlátozásokat. Másrészt bizonyítja, hogy a Facebook integráció sikeres,és valóban sikerül az ingyenes használókat prémium ügyfelekké konvertálni, ennek érdekében pedig a tartalomtulajdonosok is hajlandóak voltak engedményekre.