Free Music!

Szeptemberben bejelentik a Facbook zenei platformját

2011. szeptember 04. - Pléh Dániel

 A Facebook, egyre többek szemében már nem csupán egy közösségi oldal, hanem sokkal inkább egy operációs rendszer. Mindez nem titkoltan Mark Zuckerberg-ék hosszútávú célja, azaz, hogy az internetezők a weben töltött idejük minél nagyobb részét töltsék el a Facebook oldalain, miközben tartalmakat osztanak meg egymással, leveleznek  vagy éppen chatelnek egymással.

 
Nem titkolt célja a Facebooknak az is, hogy idővel ebbe a körbe a szórakoztatóipari tartalmakat is bevonja, s ezáltal a játékiparhoz hasonlóan a film valamint a zeneiparban is elindítsa azokat a változásokat, melyek révén a kínált szolgáltatás és a potenciális igénybevevők elvárásai találkozhatnak (végre).
 
A filmipar ráérzett a lehetőségre és egyre bátrabban használja a Facebook-ot. A zenei tartalmak esetében ellenben maga a közösségi oldal is aktív. Ez persze abszolút nem is meglepő, hiszen az iLike anno a Facebook egyik legsikeresebb alkalmazása volt, mígnem a MySpace felvásárolta (így utólag azért felmerül a kérdés, hogy minek..), a 100 legnépszerűbb Facebook oldalból 46-nak valamilyen módon kapcsolata van a zenével.
 
Arról, hogy a Facebook és egy vagy több streaming szolgáltató stratégiai partnerségre lép régóta keringenek hírek. Legutóbb a Spotify Amerikai indulása kapcsán merült fel, hogy a svéd szolgáltató lesz a közösségi oldal kizárólagos zenei szolgáltatója.
 
A szeptember 22-én tartandó F8 fejlesztői konferencia közeledtével ismét felerősödtek a pletykák arról, hogy a Facebook elindítja zenei platformját. A fejlesztéshez ismerők szerint nem maga a Facebook szolgálja majd ki a kéréseket, hanem a partneroldalak. Azok a partner oldalak, melyek listája egyelőre ismeretlen, de a Spotify, MOG, RDio hármas nevét hallani a legtöbbször, más források ugyanakkor biztosak benne, hogy a fent említett három szolgáltató mellett más szolgáltatók számára is nyitva lesz a megjelenés.
 
Mindezek alapján úgy tűnik, a Facebook, a tavasszal illetve nyár elején piacra lépett felhő alapú szolgáltatásokhoz hasonló szolgáltatás bevezetését nem tervezi. Mindez teljesen érthető, hiszen a Facebook sosem akart klasszikus értelemben vett tartalomszolgáltatóvá válni, egyezkedni a tartalomtulajdonosokkal. A tartalom elosztási modellben egyetlen egy dologgal tud és akar részt venni: A 750 millió regisztráltjával. Ha jobban belegondolunk, ez bizony több, mint elég lehet…

 

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr613182947

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása