A Deezer, a Sptofytól drasztikusan eltérő megközelítését és stratégiáját korábbi bejegyzésünkben részletesen elemeztük. A francia cég, ellentétben a svéd vetélytársával és sokan másokkal, az európai piacokon való megjelenés után nem a tengerentúli piacokat vette célba, sőt közép távon sem szerepel a céljai között a tengerentúli piacokon való megjelenés.
Az elsőre már-már öngyilkosnak tűnő stratégia a gyakorlatban ésszerű. Az amerikai piacra való belépés egyrészt rendkívül komplikált (lásd Spotify), másrészt magának az amerikai piacnak a dinamikája teljesen más, mint bármely európainak. Végül, de nem utolsó sorban a legtöbb szakértői előrejelzés szerint az elkövetkezendő 5 évben igazán drasztikus növekedés a digitális zenében a fejletlenebb piacokon várható, míg a fejlettebb piacokon tartós, de kisebb mértékű növekedés várható.
A világméretű terjeszkedés következő lépéseként a francia cég a napokban jelentette be, hogy Dél és Közép-Amerikában, összesen 35 újabb országban válik elérhetővé szolgáltatása. (Érdekes módon Brazíliában ugyanakkor például nem. )
A Latin amerikai országok részére kialakított árazás a következő lesz:
Felfedező csomag: Az előadó alapú rádiókat ingyenesen lehet PC-ről vagy más számítógépről hallgatni, míg a teljes zenei adatbázisból 30 másodperces részletek hallgathatóak meg.
Ingyenes kipróbálás: 15 napon keresztül lehetőség van a teljes funkcionalitás kipróbálására.
Prémium csomag: kb. 3.5 dolláros áron korlátlan streaminget biztosít, egy számítógépre.
Prémium+ csomag: 7 dolláros áron a korlátlan streaming a számítógépeken felül mobil telefonon vagy tableten is elérhető.
Amit feltétlenül figyelemreméltó, az az árazás. A bevettnek mondható szokás korlátlan streaming szolgáltatások esetében a 10 dollár/euró körüli ár. A Deezer- nyilvánvalóan a lokális piac sajátosságait is figyelembe véve ennél jóval olcsóbban kínálja szolgáltatását a latin-amerikai zenekedvelőknek!