A Spotify és a Deezer stratégiája két, alapvető ponton különbözik,még hogyha alapjaiban véve ugyanolyan funkcionalitású szolgáltatásról is beszélünk.
Az egyik a piacok, ahová beléptek, belépnek és belépni terveznek a szolgáltatások. Míg a svéd cég Európán kívül leginkább az Egyesült Államokra illetve Japánra , azaz nagy méretű zenei piacokra koncentrál –ez skandináviát leszámítva Európára is igaz, ahol Angliában, Németországban van jelen elsősorba a Spotify- addig francia vetélytársa a piaci mérettől függetlenül kezdett elképesztő és sokszor üzletileg nehezen indokolható globális terjeszkedésbe.
A másik az üzleti modell. A svéd szolgáltató töretlenül hisz a három szintű modelljében, melynek legalsó szintjén az ingyenes de korlátozott használat, középső szintjén a teljes körű, de PC-re korlátozott használat, legfelső szintjén pedig a minden platformon használható szolgáltatás áll.
Ezzel szemben a francia szolgáltató alapvetően a telekommunikációs cégekkel való együttműködésben hitt,hisz. Európában a terjeszkedési ütemet alapvetően az határozta meg, hogy mely országokban sikerült egy telekommunikációs szolgáltatóval ( hazánkban a Telenorral) stratégiai megállapodást kötni. Mindez igaz. annak ellenére, hogy a legutóbbi bejelentése során 1 havi /1 éves ingyenes használati lehetőséget ajánlott fel szinte minden országban, ahol elérhető.
Pontosan ezért egyre érdekesebb az a kibontakozó trend, melyet a svéd szolgáltató Európában követ, s amely ugyancsak a telekommunikációs szolgáltatókra koncentrál. Ennek a stratégiának olt része a Deutsche Telekommal között megállapodás és ennek a része a napokban az ugyancsak francia gyökerű Orange-al megkötött megállapodás. A megállapodás értelmében s francia cég által Svájcban 27 éven aluliak számára kínált Orange Youth csomagnak részét képezi a Spotify prémium előfizetés is (a korlátlan SMS küldés és telefonhívás mellett. Mindezen felül, az Orange vállalta a svéd zenei szolgáltatás továbbértékesítését is, a,mi nem jelent mást, minthogy bárki megvásárolhat Spotify előfizetést 13.9 dollár ( ~ 10 euró) ellenében.
A megállapodás pontos részleteit egyik fél sem közölte, így azt sem tudni, mekkora engedményt tett a svéd cég annak érdekében, hogy az Orange Youth csomag ára a prémium funkciókkal együtt se haladja meg a 20 eurót!
A megállapodás mindkét fél számára fontos lehet. A Spotify –amely 2011 Decemberében indult el a Milka csokoládé hazájában- fontos lépés lehet a sikeres svájci működéshez az együttműködés, még akár azon az áron is, hogy az Orange előfizetők olcsóbban érhetik el a szolgáltatást. Az Orange számára pedig egy független tartalomszolgáltató integrálása a fiatalok számára szóló ajánlatukba kulcsfontosságú lehet abban, hogy hosszútávon magukhoz kössék az érétkes, fiatal telefontulajdonosokat.
A várhatóan gyümölcsöző együttműködés ellenére nem várható változás a Spotify ez irányú stratégiájában, márcsak azért sem, mert az Orange a Deezer résztulajdonosa, Svájcban is az tette mindezt lehetővé, hogy ott az Orange márkanév a Matterhorn Mobile S.A., által licence alatt üzemeltetett.