A Twitter music alkalmazás megjelenése alapjaiban forgathatja fel, az amúgy sem éppen nyugodt és mozdulatlan digitális zenei piacot, írtuk pár nappal ezelőtt. Az alkalmazás péntek óta publikusan is elérhető- igaz csak a legfontosabb zenei piacokon- de a tengerentúli blogok alapján megpróbálunk egy gyors értékelést összeállítani.
A weben a music.twitter.com cím alatt illetve iOS alkalmazásként az iTunesból letölthető alkalmazásként (azaz Andoridon egyelőre még nem elérhető) megjelent szolgáltatás tulajdonképpen nagyon egyszerű dolgot tesz: megmutatja, mit hallgatunk és segít az új zenék felfedezésében…Ez nem lenne különleges, a különleges az, ahogyan mindezt teszi!
Maga a megközelítés, amit a Twitter alkalmazott lényegesen eltér a Facebook által alkalmazott megközelítéstől. Míg Mark Zuckerbergék a különböző szolgáltatásokban hallgatott tartalmak barátokkal való megosztására építették a Facebook zenei platformot, addig a Twitter csak a Twitteren belüli aktivitásokat mutatja. Így aki igazén élvezni szeretné a Twitter music adta előnyöket, az nem árt, ha kedvenc előadóit a Twitteren is követi…Persze akkor sincs minden veszve, hogyha nem követjük az előadókat és a barátaink sem posztolnak zenei tartalmakat, hiszen a különböző listák segítségével így is megismerhetünk új zenei tartalmakat.
Maga a user interfész egészen egyedi és gyönyörű, a mozaikszerű felépítés persze nem újdonság, a We are Hunted megoldás is ezen alapult. Belépés után a legnépszerűbb dalok fogadják az alkalmazástulajdonost, szép, letisztult kisképes megoldással megjelenítve. A kis ikonokra kattintva pedig már is hallgathatjuk a zenét. Abban az esetben, hogyha összekötjük az alkalmazást valamelyik partner szolgáltatással úgy teljes számokat, ha nem, úgy harminc másodperces részleteket hallgathatunk majd.
A player egy nagyon ügyes megoldás: egy mini lejátszó jelenik meg, amelynek központi elem egy click-wheel. Ezt tekergetve újabb és újabb opciók jeleníthetőek meg A bal felső sarokban pedig a fő menübe lehet visszalépni. Ez tartalmazza a 4 alapkategóriát- a népszerű, feltörekvő, ajánlott, most játsszák- amely révén tovább navigálhatunk az alkalmazásban.
Fontos pillére a szolgáltatásnak az előadók, együttesek profiloldalai, melyek ötvözik a Twitteres funkciókat (követők például) és a zenei alkalmazás funkcióit. A profiloldalról is egyből, könnyen hallgathatunk zenét, ugyanazzal a megoldással, mint az említett listákból.
Az alkalmazás tehát szép, ötletes, mégis sok a hiányérzetünk vele kapcsolatban A legnagyobb a földrajzi korlátozás és a partnerek. A kettő együtt ugyanis gyakorlatilag azt jelenti, hogy a Twitter Music valós felhasználói köre 10 millió internetezőnél is kevesebb. Természetesen ha választani kell, akkor ezeknek a fizetős szolgáltatásoknak a választása okos és jó döntés. Az azonban, hogy előfizetés szükséges ahhoz, hogy ne csupán harminc másodperces részeteket élvezhessünk, pontosan azt az élt veszi el, amely miatt a Blip.fm anno sikeres tudott lenni!
A Twitter Music indulásával a világ két legnagyobb közösségi oldala egyaránt belépett a zene bizniszbe.Amit ezek után elmondhatunk, az mindkettőben egyben közös is, ez pedig a bátorság hiánya. Mind a Facebook, mind a Twitter úgy szeretne (zenei) platformként viselkedni, hogy közben a tartalom forrásával nem törődik és azt a lehető legtávolabb tartja saját magától. Mindez pedig nem eredményez mást, minthogy a mindkét közösségi oldal nem tesz mást, mint forgalmat terel a partner szolgáltatók fel. A forgalomterelés pedig kétélű fegyver. Egyrészt a szolgáltatók számára sem annyira jó, mint azt gondolták 1-2 éve, felhasználói oldalról nézve pedig az értelme vajmi kevés...