Nagyon kevéssé tűnt valószínűnek, még is úgy tűnik megtörtént. Minden hétvégi híradás arról számolt be, hogy ugyan meg nem erősített információk alapján, de az Apple és a SONY is megállapodtak, az iRadio-val kapcsolatos legfontosabb részletekben, így az Apple menedzsment úgy döntött, van olyan állapotban a szolgáltatás jogi előkészítettsége, hogy az bejelenthető legyen.
A SONY ATV csatlakozása után ugyanis csak a Universal zeneműrészlege az, amelyikkel még nem köttetett meg a megállapodása, de mivel az tudott, hogy Lucien Grainge Universal vezérigazgató a szolgáltatás pártolója, ez már nem lehet komoly akadály.
A hatalmas hajrának és sietségnek ugyanakkor ára van, ez teljesen egyértelmű. Egyrészt dalonként a DMCA által meghatározottnál és a Pandora által fizetettnél magasabb összeget kell majd fizetnie a Cupertinói cégnek. Másrészt a hirdetési bevételeikből a tervezett és eredetileg ajánlott 4% helyett minimum 10%-ot kell majd fizetnie a jogtulajdonosok számára.
Az Apple sietsége érthető. Egyrészt a zenei ökoszisztémák harcában a lemaradás egyben vereséget is jelent, márpedig a Google már vagy egy hónapja bejelentette hasonló szolgáltatását. Hosszú idő után először idén tavasszal az iOS is vereségre áll az Andorid operációs rendszert használó készülékekkel szemben, így egyre inkább égetővé vált az Apple számára, hogy tartalom fronton ismét valami nagyon nagyot villantson.
Mennyire lesz nehéz dolga az Apple-nek? Ez ügyben megoszlanak a vélemények! Ha a potenciális bázist nézzük, akkor a mintegy 400 millió iPhone tulajdonos, akinek a hitelkártya adatai az Apple birtokában vannak hatalmas lehetőséget jelentenek a szolgáltatás alap felhasználó bázisának biztosítására.
A GroupM' friss, a Business Insider által idézett felmérése alapján egyértelmű, hogy lesz, lehet már az induláskor meglehetősen nagy tábora a szolgáltatásnak. A rendszeresen hasonló szolgáltatásokat igénybevevők 34%-a csak az Apple név kedvéért kipróbálná a szolgáltatást. Mindez azonban bármilyen hihetetlenül is hangzik, kevés lehet! Egyrészt hiszen az Apple, mintha elvesztette volna varázserejét újabban szolgáltatásaival kapcsolatban. Az iTunes Match ha nem is volt akkora kudarc, mint a térkép szolgáltatás, de az elmúlt 2 évben nem sikerült olyan áttörést elérnie a zenefogyasztási szokásokat illetően, mint anno az iTunes-nak. Márpedig az Apple most nem maga fog piacot teremteni, hanem egy már működő és erős szereplőkből álló piacra próbál belépni és próbálja majd azt learatni. Ez pedig csak akkor sikerülhet,v hogyha mind a szolgáltatás funkcionalitása, mind az üzleti modell gyakorlatilag tökéletes. Rég volt ekkora a tétje egy Apple szolgáltatás bevezetésének…