A kedden az Apple, gyakorlatilag 1 év késéssel tervezetthez képest bejelentette az iTunes Radio indulását, így az iTunes 2003-as , az iCloud 2011-es indulása után immáron harmadik kirándulását kezdi meg a zeneiparba.
Harmadik alkalommal ugyanakkor már sokkal kevésbé tűnik lelkesnek és eltökéltnek a Cupertinoi cég, mint tűnt 10 vagy akár 2 évvel ezelőtt. Mi sem jelzi jobban, minthogy az iTunes Radio az iOS7 prezentációjának egy egészen kicsi, 2 perces szeletét hasította csupán ki.
Ennek ellenére az iTunes Radio fontos szerepet játszhat az Apple elkövetkezendő években megvalósítandó zenei stratégiájában, két okból kifolyólag egészen biztosan. Az egyik a zene, mint tartalomtípus szerepe a készülékértékesítésben. Az Apple számára az első és legfontosabb stratégiai cél, hogy a különböző generációs iPhone-ok és iPad-ek értékesítése a terveknek és a befektetői elvárásoknak megfelelően alakuljon. Ehhez van arra szükségük, hogy a mobilökoszisztémák egyik legfontosabb tartalom elemében, a zenei tartalmakban és szolgáltatásokban erős és megbízható pillérrel rendelkezzenek.
A másik ok pedig maga a zenefogyasztás változása. Az Apple az egyedi letöltéseket tekintve abszolút piacvezetőnek számított és számít, azonban aggasztó jel, hogy az egy iTunes felhasználóra jutó zenei költés immáron 2 éve folyamatosan csökken, és a 2010-es évi 22 dollárról mára 12 dollárra csökkent. Egyértelmű tehát, hogy az egyedi letöltés népszerűsége elkezdett csökkeni. Ennek okozója pedig nem más, mint a streaming szolgáltatások népszerűségének növekedése.
Stratégia szempontból tehát jó időben tett lépés az iTunes Radio indítása. Más kérdés, hogy hogyan tud majd fejlődni, előrelépni a piacon. Azon a piacon, ahol több, felettébb erős szereplő is jelen van ( Pandora, Spotify) illetve jelentős médiacégek (Microsoft, Google) indították el a közelmúltban streaming szolgáltatásukat.
Stratégiai értelemben az Apple akkor fogja elérni a célját, hogyha az iOS7-be való integráció révén az iTunes Radio hamar több tízmilliós aktív felhasználói tábort épít ki és ezáltal az egyedi letöltéseket is segít szinten tartani. Ez a felhasználói tábor segíthet majd abban is, hogy prémium hirdetési termékként sikeres legyen és hosszú távon ne csupán befektetés legyen az Apple számára.