Az Apple kedden bejelentette legújabb zenei szolgáltatását, melynek segítségével az egyre csökkenő egyedi letöltésekből származó bevételeit szeretné ismét növekedési pályára állítani. Sokan, sokféle véleménynek adtak hangot arról, hogy alapvetően mely a tengerentúli piacon már jelen levő szolgáltatások félhetnek leginkább az Apple lépésétől. Az egyik sokszor elhangzó név az oaklendi székhelyű Pandora volt.
Az a Pandora, amely befektetői eleve árgús szemekkel méregetik a cég tőzsdei jelentéseit és az a Pandora, amely nem sokkal ezelőtt tette közzé a július 31-el zárul negyedév fontosabb adatait.
Amely pénzügyi adatokat eleve a megszokottnál is nagyobb figyelem övezete a tavasszal bevezetett, mobil hallgatottsági korlát a hallgatottságban egyértelműen kifejtette hatását, így mindenki azt várta, hogy a pénzügyi adatokban, a tartalomköltségek csökkentése révén is jelentkezzen a várt, pozitív hatás.
Ha röviden akartjuk jellemezni a negyedéves pénzügyi adatokat, azt kell mondjuk, az a befektetők által kritizált, alaptrend nem változott. A Pandora növekedése minden szinten folytatódott, miközben továbbra is megmaradt a veszteséges üzemmód.
Az amerikai pénzügyi szabványok (GAAP) alapján a második negyedévben az online rádió bevételei elérték a 157 millió dollárt ( ebben a közel 5 millió dollár előfizetésből származó bevétel nem számít bele) ami 55%-os emelkedést jelent az előző év hasonló időszakában mért 89 millió dollárhoz képest. Az emelkedésből leginkább a mobil szegmens vette ki a részét. A mobilbevételek ugyanis 92%-al növekedtek az előző év hasonló időszakához képest és most már az összes bevétel 73%-a származik ebből a szegmensből!
A meredeken emelkedő bevételek ugyanakkor továbbra is veszteséges működéssel párosulnak! A nettó működési veszteség 40%-al feletti mértékben nőttek, 5.3-ről közel 8 millió dollárra.
Az első bekezdésben tett kérdésünkre a válasz, mindezek ellenére az, hogy igen, a bevezetett intézkedések kifejtették a tőlük várt pozitív hatást. A tartalomköltségek ugyanis közel 14%-al csökkentek az előző év hasonló időszakában mérthez képest és a bevételek 52%-át tették „csupán” ki.
A negyedéves jelentéshez tartozó befektetői beszélgetés talán legfontosabb momentuma mégsem ez volt, hanem az, hogy a kaliforniai cég bejelentette, hogy a növekvő veszteség ellenére erőteljes befektetéseket fog végrehajtani mind az értékesítés, mind a termékfejlesztés területén piaci lehetőségek kiaknázása érdekében.
Természetesen a részvényesek és a befektetők nem önmagában értékelik a Pandora teljesítményét, hanem a piaci eseményeket figyelembe véve. Pontosan ezért, ugyan a piac negatívan értékelte a cég pénzügyi jelentését és mutatóit , az Apple újonnan bejelentett készülékei és az a tény, hogy az iTunes Radio nem lesz elérhető nem Apple közeli platformokon ( így Andoridon és Windows Phone-on sem) pillanatok alatt az egekbe röpítették a cég részvényeinek árfolyamát.