A folyamat, melyen keresztül és melynek révén a Youtube a zeneipar által üldözött szolgáltatásból a az egyik legfontosabb bevételi forrássává, hovatovább jövőbeni kulcsszolgáltatássá fejlődött. A folyamat persze majd 10 évet vett igénybe és közben rengeteg buktatóval járt, melyeket a Youtube, önálló cégként nem is biztos, hogy abszolválni tudott volna…
A jelek szerint nagyon sok tekintetben hasonló folyamat előtt áll az alapvetően a mai napig függetlennek mondható Vimeo is. A közel 10 éve indult és azóta lényegében a Youtube győzelmével befejeződött Youtube-Viacom per egyik közbenső ítélete nyomán a Vimeo ellen valóban per indulhatott a nagy nemzetközi kiadók által.
A per egyenlőre folyamatban van, ugyanakkor az ok- a Vimeo aktívan közre működött a videók felkerülésében, azaz a jogsértésben, így a szolgáltatók védelmére megalkotott ún. Safe Harbour elv ( amely kizárja a szolgáltatók felelősségét a felhasználó által feltöltött tartalmak esetében) ezek esetében nem alkalmazható- miatt az eredménytől függetlenül úgy tűnik a Vimeo némileg saját terveitől eltérve kénytelen lesz a zenei tartalmak irányába elmozdulni és az ahhoz tartozó tartalom azonosító megoldásokat bevezetni.
A New York-i székhelyű cég számára a jelek szerint nem maradta más, megoldás, mint amit a hasonló elven működő Soundcloud választott, azaz a tartalmak feltöltéskor való azonosítása. A Vimeo által Copyright Match -nek hívott megoldás.
A Kerry Trainor CEO által bejelentett megoldás lényege, hogy a jövőben egy bárki által felöltött videó esetében a Copiyright Match rendszer ellenőrzi majd, hogy az szerepel-e az adatbázisában. Amennyiben az ellenőrzés eredménye negatív, úgy a videó azonnal felkerülhet a Vimeo oldalaira.
Amennyiben ugyanakkor a feltöltendő videóról az derül ki, hogy jó eséllyel szerepel a jogvédett videókat tartalmazó adatbázisban, úgy a videó feltöltőjét tájékoztatják erről. Amennyiben a feltöltő nem rendelkezik a jogokkal, úgy a Vimeo zeneáruházából választhat új zenét a videója alá.
Ugyan a Vimeo vezetői tagadják, az időzítés minden valószínűség szerint a folyamatban levő perhez kapcsolódik. A kiadók a közelmúltban a Soundcloud esetében is hasonló megoldást erőszakoltak ki, melynek komoly visszhangja volt.
A Vimeo esetében mindez azért különösen fájó, mert a videómegosztó tervei között sem nagyon szerepelt az az irány, ami a Youtube-ot jellemezte és jellemzi. Magától a Vimeo sokkal inkább maradt volna egy prémium minőségű videómegosztó oldal.