A Spotify, mint vezető streaming szolgáltató és mint egyelőre nem tőzsdei cég pénzügyi eredményei iránt mindig is fokozott érdeklődést mutattak a befektetők és a digitális zeneipari szakemberek.
A svéd cég utolsó, érdemi adatit 2012 végén tett közzé, akkor 2013-ra, globálisan már 1 milliárd dollár körüli bevételeket és globális szinten a veszteségesség megállítását várták a svéd cégnél.
Ugyan a svéd cég ez esetben sem tett közzé újabb, globális pénzügyi adatokat, azonban a Nagy-Britanniai cég,a Spotify Ltd. 2013-as adatai napvilágot láttak.
Kezdjük a legfontosabbal: a kiszivárgott adatok alapján a svéd cég szigetországi tevékenysége, 2009-es indulása óta először nyereséges tudott lenni! A bevételek, a világszintű trendeknek megfelelően itt is növekedtek, jelentősen, közel 42%-al, 92 millió fontról 130 millió font fölé.
Ami talán a növekedésnél is érdekesebb,hogy mely területek voltak azok, melyek a növekedést motorját jelentették. A legjelentősebb, mintegy 50%-os növekedés az előfizetési bevételek terén jelentkezett, melyek 62 millió fontról 93 millió fontra emelkedtek, miközben a hirdetési bevételek alig 10%-al emelkedtek. Az előfizetési bevételek növekedésének elsődleges indikátora a Vodafone-al kötött megállapodás lehetett.
A masszív bevételnövekedés ugyanakkor csak minimális eredményjavulást okozott, ennek pedig nem más az oka, mint a továbbra is a bevételek több, mint 70%-át kitevő tartalomköltségek.
Az angliai siker nagyon fontos, hiszen a világ egyik vezető zenei piacán sikerült a svéd cégek bebizonyítani, hogy az üzleti modellje működőképes. Több tényező is segítette mindebben a svéd céget, mely tényezőket hiba lenne figyelmen kívül hagyni. Az első, hogy az angol digitális zenei piac is dinamikusan növekedett ebben az évben, azaz egy növekvő piac trendjére tudott a Spotify is eredményesen rákapaszkodni. Azt is figyelembe venni, hogy a növekedés egyrészt a boundling-ból, azaz a Spotify telekommunikációs cégek csomagjaiba való beépítéséből táplálkozott elsősorban, másrészt viszont a hirdetési bevételek gyakorlatilag stagnáltak. Ebbe az időszakban.
Az adatok tehát szépek bíztatóak, de egyelőre azt gondoljuk, hurrá optimizmus lenne kijelenteni, hogy azt igazolnák, hogy a svéd cég hosszú távon, valóban nyereségesen tudna működni, globális szinten is.