A streaming szolgáltatók- mint a Deezer vagy éppen posztunk alanya a Spotify- számára az egyik, ha nem a legfontosabb stratégia cél, hogy növeljék aktív felhasználóik számát. Aktív felhasználók ugyanis vagy közvetlenül, előfizetési díjuk által bevételt vagy prémium előfizetővé való konverziós lehetőséget jelentenek.
A felhasználói tábor növelésére különböző, alapvetően eltérő utak ismertek. A Spotify magát a szolgáltatást intenzíven promótálva, szelektív, de jelentős zenei piacokra belépve próbálta növelni felhasználóinak számát. Tette mindezt abszolút nem eredménytelenül, hiszen mintegy 25 millió zenekedvelő használja a szolgáltatást világszerte.
A francia Deezer ettől eltérő utat választott. Az elmúlt mintegy másfél évben a lehető legtöbb piacra belépve próbálták növelni felhasználói táborukat. A terjeszkedés során az egyik fontos kritérium volt, hogy az egyes országokban lehetőleg telekommunikációs partnerek révén jelenjen meg a francia szolgáltató. A stratégia itt is működött, hiszen a Deezer is mintegy 10 millió aktív felhasználót gyűjtött össze szolgáltatásában.
Úgy tűnik ez, az eleddig jól elkülönülő stratégia a jövőben már nem feltétlenül lesz ennyire jól elkülöníthető! Miután a svéd cég tavasszal az Orange-al kötött megállapodást, most újabb telekommunikációs céggel jelentet be megállapodást, ezúttal egy lényegesen nagyobb és emiatt lényegesen fontosabb, az angol piacon!
A partner pedig nem más, mint a Vodafone ami talán ennél is érdekesebb és lényegesebb, hogy a telco és a streaming cégek együttműködésének történetében először a streaming szolgáltatás valóban részét képezi majd egy csomagnak, addicionális díjak nélkül.
A Vodafone augusztus végétől 26 fontos havidíjért elérhető Vodafone RED 4G csomagjába ugyanis be lesz építve a Spotify előfizetés is. A csomagra nem előfizetők számára 10 fontba került és kerül a Spotify előfizetés, míg a 4G képes telefonokkal rendelkező Spotify ügyfelek 5 font ellenében upgradelhetnek.
A megállapodás több okból és érdekes és jelzésértékű! Egyrészt egyértelműen azt jelzi, hogy az előfizetőkért folytatott ádáz harc során most már a svéd cég is számít a telekommunikációs cégek előfizetőire!Másodsorban- és ez még akár a jövőben jelentősebb is lehet- a jelek szerint a streaming szolgáltatók nem globális, hanem lokális megállapodásokra törekednek a telekommunikációs partnerekkel. Így a streaming szolgáltató cégek egymással versenyben levő telekommunikációs cégek partnerivé válhatnak, lokális piacokon. Welcome to the world of OTT!