Alig két hónappal ezelőtt írtunk a Rhapsody-ról, annak kapcsán, hogy a cég árbevétele idén várhatóan eléri majd a 160 millió dollárt ás ezzel most már egyre egyértelműbben a vezető streaming szolgáltatások közvetlen közelébe zárkózott.
A növekedés azonban egyben a költségek növekedésével is járt, jár ezt minden eddiginél jobban mutatja a cég hivatalos beszámolója. A Rhapsody bevételei a tavalyi év hasonló időszakához képest 30%-al nőttek, azaz a fejlesztések, a T-Mobile-al való együttműködés a jelek szerint eredményes. A negyedéves adatok egyben megerősítik az éves szinten 160-170 millió dollárra várt bevételt.
A cég aktívan terjeszkedik a legjobban növekvő zenei piacokon, azaz Latin-Amerikában illetve Európában, mindkét területen egy híres és ismert márka, a Napster név használatával, feltételezhetően ez a terjeszkedés a legjelentősebb oka a megnövekedett veszteségeknek.
A Rhapsody tulajdonosa a Real Networks számára éves szinten 10-15 millió dollár veszteség természetesen még nem tartozik a finanszírozhatatlan kategóriába. A bevételi adatok azonban jelentősen elmaradnak azért egyelőre még a Spotify vagy éppen a Pandora ismert adataitól, azaz a Rhapsody előtt még hosszú út áll ,amennyiben valóban igazén meghatározó szereplő szeretne lenni. A hosszú út pedig újabb akvizíciókat, marketing költségeket és terjeszkedést igényel, s nagy kérdés, hogy a tulajdonos inkább a CBS példáját követi majd, vagy valóban célja a vezető szerep megszerzése ezen a piacon…