A streaming szolgáltatásokkal szemben egyik legtöbbet hangoztatott ellenérv, hogy az előadók számára kifizetett össze drasztikusan alacsonyabb, mint az a lá carte szolgáltatások esetében, illetve a CD eladásoknál.
Többek között ez a vita kezd odáig fajulni, hogy a kiadók és az előadók egyaránt a digitális zenei szolgáltatások ingyenesen elérhető részeinek szigorú korlátozását akarják elérni!
A kiadók alapvetően szigorú, hétpecsétes titokként kezelik az egyes digitális szolgáltatókkal kötött szerződéseik részleteit. Pontosan ezért számít kuriózumnak az, hogy az egyik kis. Független kiadó, a CD baby megosztotta a nyilvánossággal a 2014 decemberére vonatkozó adatokat, két szolgáltató, a Spotify és a Beats Music esetében.
Amint az az ábrán is látszik, a dalonkénti lejátszás után kifizetett összeg a Beats Music esetében mintegy közel ötszöröse volt annak, amit a Spotify fizet(ett) a független kiadó részére.
Az értékek átlagos értékek, hiszen mindkét szolgáltató többféle lejátszásonkénti díjat fizetett. A Spotify esetében igen nagy volt a szórás, hiszen a freemium láb esetében csak a hirdetési bevételekből részesül a kiadó, míg a prémium láb esetében az előfizetési díjból is.
A Beats Music esetében, ahol nem volt és nincsen ingyenesen igénybevehető láb, is voltak különbségek, ezek feltételezhetően leginkább abból adódhattak, hogy az előfizetői díjból részesültek-e kedvezményben az előfizetők ( például előre fizetés okán...)
Ha tehát csupán azt nézzük, hogy mekkorák lehetnek a dalonkéti kifizetések, akkor az ingyenes elérés szűkítése feltételezhetően növelni az egy lejátszásra jutó kifizetések mértékét.
Ha csak ezt vesszük alapul, akkor nyilván az ideális megoldás a CD-khez való visszatérés lenne, a hagyományos CD eladásokkal való összevetés esetében pedig nem szabad elfeledkezni arról, milyen ütemben is hanyatlanak napjainkban a CD eladások. A statisztikák alapján a kiadott CD-ék alig 2%-ból adnak el legalább 5 ezer darabot világszerte.
A tisztán fizetős lábból álló streaming szolgáltatások tehát önmagában, lejátszásonként valóban magasabb összeget biztosítanának az előadók számára, ugyanakkor maguknak a szolgáltatásoknak az igénybevétele, az ingyenes láb hiánya miatt, a jelenlegi árazás mellett feltételezhetően az előfizetők számának csökkenését (vagy legalábbis a növekedés erőteljes csökkenését) vonná maga után.