A 2014-es év semmiképpen sem említhető Pandora siker-évei között. Ugyan az iTunes radio indulása abszolút nem rengette meg a kaliforniai on-demand rádió vezető pozícióját, ugyanakkor a rádió növekedési potenciálját legjobban kifejező mutató, az aktív felhasználók száma tekintetében stagnálás jellemezte, azaz nagyon úgy tűnik, hogy jelen formájában a Pandora elérte népszerűségének maximumát.
A sok mindenre érzékeny és kényes befektetők ennek megfelelően büntették és az idei évben a Pandora részvényeket, és azok értéküknek közel a felét elvesztették, de az igazi problémát persze nem ez jelenti a kaliforniai cég számára, ( bár tőzsdei cég révén a konkrét akvizícióhoz ez is hozzájárulhat..) sokkal inkább a vetélytársak gombamód szaporodó száma. A Youtube streaming szolgáltatása illetve a Beats Music alapú Apple streaming szolgáltatás egész biztosan érzékenyen érinti majd a céget.
Ennek ellenére egy dolgot nem szabad elfelejteni: a Pandora toronymagasan vezeti jelenleg a tengerentúli streaming piacot, annak ellenére, hogy a Spotify és az iTunes Radio már több, mint egy éve jelen vannak a tengerentúlon.
A részvényáresés következtében pedig jelenleg a Spotify virtuális értékénél lényegesen alacsonyabban 4 milliárd dollár alatti értéken forog jelenleg a cég a parketten. Mindent egybevetve tehát a Pandora jelenleg talán a legideálisabb akvizíciós célpont így nem csoda, hogy ismét fellángoltak a pletykák a céggel kapcsolatban.
A hírek szerint a kaliforniai cég részvényenként 25 dolláros áron kapott egy meg nem nevezett cégtől ajánlatot, melynek hatására a pletyka szerint a cég felkérte Goldman Sach befektetési bankot a tárgyalások megkezdésére. A Pandora kapcsán, esetleges vevőként legtöbbször a Google neve hangzott el, azonban a Songza tavalyi megvásárlása és integrálása, valamint a kifejezetten Pandora vetélytárs Youtube streaming szolgáltatás indulása után a Googel lényegében kizárható a potenciális jelöltek sorából, csak úgy, mint az egyes pletykákban felmerülő, saját streaming szolgáltatást éppen csak elindító Jay-Z. A korábban is emlegetett Yahoo vagy a Microsoft számára ugyanakkor mind hirdetési, mind a digitális zenei ökoszisztémába való visszatérés/ eredményesebb jelenlét miatt megérheti a tranzakció…