Szinte még meg sem száradt a nem létező tinta posztunkon, amely 2016- lehetséges zenei eseményeit latolgatva a Spotify tavaly nyáron bejelentett videó platformjának tényleges leindulását is előkelő helyen említettük.
Minden jóslatunk így jöjjön be, a svéd cég ugyanis tegnap publikusan is elindította a szolgáltatást, igaz egyelőre csak az Egyesült Államokban, Nagy-Britanniában, Németországban és Svédországban élő Andorid felhasználók illetve telefontulajdonosok számára érhető el.
A videó szolgáltatás fókuszában alapvetően rövid videóklipek lesznek, ebben tehát inkább hasonlít majd az Instagramra, a Coub-ra vagy a Snapchat média részére, mint a Youtube-ra. Maguk a tartalmak ugyanakkor professzionális tartalmak lesznek, olyan tulajdonosoktól, mint az ESPN, a Comedy Central, a BBC vagy éppen a Vice Media.
A svéd cég már valóban a nyár elején megállapodott a tartalomtulajdonosokkal azóta azt tesztelte, hogy hogyan tudná legjobban integrálni a videótartalmakat alapszolgáltatásába. Saját bevallásuk szerint is még csak a folyamat felénél járnak, tapasztalatok azonban már bőségesen állnak így is a rendelkezésükre.
Egyrészt a videórtalmak jól integrálhatóak a kapcsolódó zenei tartalmakhoz. Másodsorban viszont a Spotify alapfunkcionalitásából adódóan önmagukban a videók kisebb, lanyhább érdeklődésére tartottak számot,sokkal inkább tartalom specifikus, tematikus csomagokban ) pl. heti hírek, egy per nevetés ) váltottak ki nagyobb érdeklődést és nézettséget.
A svéd cég egyelőre abszolút kísérleti szolgáltatásként tekint a videó szolgáltatására, így egyelőre monetizációs tervei sincsenek, ennek megfelelően hirdetésekkel sincsenek megzavarva a videók.
A hivatalos megfogalmazás természetesen helyezheti a hangsúlyt a tesztelésre, a valóság azonban azt gondoljuk, fundamentálisan eltér ettől. A Spotify a saját gyártású videó tartalmak segítségével a Netflix vagy még korábbra visszamenve az HBO példáját követve tudna új felhasználókat illetve előfizetőket toborozni illetve hirdetési bevételt generálni. Arról se feledkezünk meg, hogy a 2016 – os év egyik legjelentősebb trendje videó tartalomfogyasztás erősödése lesz, azaz hamarosan akkor, amikor streaming szolgáltatásokról beszélünk majd, akkor audio és videó streamingről egyszerre beszélünk. Hogy ebben a Spotify lesz-e olyan meghatározó, mint a Youtube, vagy inkább kudarcot vall, mint az Rdio, az hamarosan kiderülhet…