2013 végén a Soundcloud egy álom megválósítását tűzte ki célul maga elé, annak ellenére, hogy már akkor is roppant sikeres zenei szolgáltatás volt. A Soundcloud eltökélt volt abban, hogy streaming cég legyen belőle, olyan streaming cég, ahol egyszerre találhatóak meg az ismert, mainstream jellegű tartalmak és a sokkal kevésbé ismert, underground tartalmak egyaránt. Az út persze rögös és rengeteg buktatóval tarkított volt, az első kiadói megállapodásra, a Warner Music-kal közel egy évet a Universal-al pedig másfél évet kellett várni, miközben a Sony tartalmait letiltatta a szolgáltatásból. De mindez most már a múlt, hiszen a Universal megállapodás révén az utolsó akadály is elhárult a Soundcloud streaming szolgáltatás elől.
Az egyelőre csak az Egyesült Államokban elérhető Soundcloud GO névre hallgató szolgáltatás a Soundcloud legújabb iOS alkalmazásának részeként vált leérhetővé. Az árazás a szabványos árazás, azaz az első ingyenes hónap letelte után 10 dollár a weben illetve Android eszközökön és 13 dollár iOS tulajdonosok számára.
A Soundcloud GO ezért alapvetően a már megszokott funkciókat- hirdetésmentesség, offline zenehallgatás- nyújtja, egyetlen egy különbséggel: zenei adatbázisa köszönhetően múltjának 125 millió dalból áll. Ezek túlnyomó többsége- nagyjából 110 millió- ugyanakkor a továbbra is ingyenesen elérhető Soudcloud rsze marad. A prémium előfizetéssel így csupán mintegy 15 millió dal érhető el, a tartalmi hiányosságok pedig azonnal feltűnőek:. Olyn lőaódk tartalmai nem találhatóak meg a szolgáltatásban, mint Katy Perry, Rihanna, az Arcade Fire, Grimes, a One Direction, a The Beatles, a Radiohead, Lady Gaga, a The White Stripes, Justin Timberlake, vagy éppen Justin Bieber.
A tartalmi hiányosságok azonban csak az egyik problémát jelentik. Legalább ekkora gond, hogy az alkalmazás kifejezetten nehezen használható. ( bár ha arra gondolunk, hogy a Beats Music milyen gondokkal küszködött és mégis milyen hamar kelt el..) A Soundbcloud Go ugyanis az ingyenes Soundclod része ( ami még nem kellene, hogy problémát jelentsen) viszont a prémium tartalmak emiatt nehezen találhatóak meg. Egy találati listában a többi találat közé rejtve láthatjuk csupán őket, nincsenek kiemelt ajánlók, az album fogalmát pedig nem is ismeri a Soundcloud Go, számára minden album egy playlist, azaz albumokat dalonként tudunk összeállítani magunknak.
Ezért a legkevésbé kellemetlen zenehallgatási élményt az nyújt,a hogyha a Soundcloud újonnan megismertetett rádió funkcióját kiaknázva egy adott dalra rákeresve, rádiót indítunk, így jó eséllyel az adott album további dala is belekerül majd a rotációba.
Mindez fundamentálisan a Soundcloud megközelítéséből ered, azaz abból, hogy a berlini cég anno nem egy hagyományos zenei szolgáltatásként kezdte. Axel Jung – ék ezt annak ellenére szeretnék megőrizni, hogy tartalom kínálatuk most már hagyományosnak mondható zenékkel egészült ki. Ahhoz viszont, hogy a Soundcloud sikeres legyen enyhíteniük kell majd ezen és közelíteniük kell a mainstream zenekedvelők igényeihez, mind tartalomban, mind funkcionalitásban.
A legjelentősebb piacnak számító Egyesült Államokban való megjelenés feltételezhetően a kiadók kérése volt, az ugyanakkor biztos, hogy ahhoz, hogy a Soundcloud prémium szolgáltatása sikeres lehessen további országokban kell megjelennie. Mindezt úgy, hogy közben javít a pénzügyi helyzetén és továbbra is megmarad egyedinek. A feladat semmivel nem lett könnyebb, mint volt…