Jövő héten érkezik az Apple már-már hagyományosnak mondható őszi bejelentése, amelyről szinte biztosan kijelenthető, hogy ezúttal zenei téren nem várhat érdemi bejelentés. Ez ugyanakkor nem jelenti azt, hogy nem várhatóak komoly fejlemények a közeljövőben az Apple Music kapcsán, csak azt nem az Apple jelentette be…
Az Apple eddig az Apple Music kapcsán nem követte a vetélytársai által előszeretettel alkalmazott előfizetési technikát, azaz, hogy telekommunikációs cégekkel együttműködve, azok előfizetői csomagjaiba csomagolva teszi elérhetővé szolgáltatását.
A módszer egyszerre izgalmas és veszélyes ugyanakkor, erre a Deezer példája a legjobb. A francia cég világméretű terjeszkedésének jelentős részét ilyen telco megállapodások révén biztosította, hogy aztán tervezett tőzsdére lépése kapcsán kiderüljön, hogy a megállapodások bevételt igen, aktív felhasználókat azonban nem nagyon termeltek, így a Deezer addig igen impozáns előfizető számai is hirtelen megrendültek és lecsökkentek.
A piacvezető Spotify is él a telco megállapodások adta lehetőségekkel, de pontosan a Deezer tavalyi fiaskója után sokkal óvatosabban és sokkal inkább fókuszál arra, hogy alanyi jogon szerezzen előfizetőket
Az Apple nem véletlenül nem élt ezzel az eszközzel. Egyrészt a kezében volt és van egy sokkal erőteljesebb eszköz: az iPhone és az összes többi iOS eszköz és azok sok százmilliós felhasználói bázisa.
A streaming előfizetőkért folyó egyre ádázabb harc ugyanis lassan de biztosan minden szabályt, tradíciót felülír. Ennek részeként lett elérhető Androidon is az Apple Music, és ennek a következménye az is, hogy idén ősszel várhatóan sorozatban jelenti majd be az Apple a telco cégekkel a megállapodásait, melyek keretében az Apple Music fél évig ingyenesen elérhető lesz bizonyos tarifák esetében.
A listát az angol operátor, az EE nyitotta meg, amely szeptember 1-től 6 hónapnyi Apple Music előfizetést ajándékoz új előfizetői számára. Önmagában ez a hír is érdekes ( lenne) hiszen a világ harmadik legnagyobb zenei piacán, egymással tartalmi ajánlatokkal is nagyon keményen küzdő telekommunikációs cégekről van szó, ahol az EE egyértelműen a Vodafone- Spotify együttműkődést szeretné gyengíteni.
Az atombombát azonban a Deutsche Telekom dobta le tegnap a berlinben megrendezett IFA kiállításon, ahol bejelentette, hogy a Németországban az EE-hez hasonlóan a DT ügyfelek is 6 hónapig ingyen élvezhetik majd az Apple streaming zenei szolgáltatását.
A német távközlési óriással való megállapodás fontos lépés lehet Tim Cook cége számára svéd vetélytársának üldözésben, hiszen megnyithatja az utat, további Deutsche Telekom országokban való megállapodásokhoz. Olyan megállapodásokhoz, ahol jelenleg a partner a Spotify, azaz az Apple duplán nyerhet velük.