Amikor a streaming szolgáltatások sorrendjét próbáljuk összeállítani rendszeresen beleesünk abba a hibába, hogy alapvetően csak a nagy nyugati piacokon operáló, klasszikus értelemben vett streaming szolgáltatásokat rangsoroljuk. A sorrendben persze így is drasztikus változások történtek a tavalyi év után. ( ahogyan az várható is volt)
Még érdekesebb ugyanakkor, hogyha azt nézzük, hogy a zenei tartalmak fogyasztása ,milyen szolgáltatásokhoz köthető. Pontosan ezt vizsgálta az amerikai Cowen piackutató cég, ez év májusában, amikor is 2500 embert kérdeztek meg internest zenehallgatási szokásaikról.
A fizetős zenei szolgáltatásokra kérdezve a listát a műholdas rádió adók vezetik, ami egyrészt maximálisan érthető tudván, hogy még napjainkban is a rádió a legnépszerűbb zenemegismerési forrás. Meglepő ugyanakkor, hogy a prémium verzió is ennyire népszerű.
Az igaz meglepetés ugyanakkor a lista második helyezettje , ugyanis az nem a Spotify, az Apple Music vagy éppen a Google valamelyik szolgáltatása, hanem az Amazon Prime Music, amelyet a megkérdezettek 16%-a használ. Messze lemaradva követi csupán a Spotify, amihez viszont felzárkózott az Apple Music, őt követi a Google Play Music és a Pandora, fizetős verziója.
Az Amazon sikeres nagyon határozottan igazolni látszik azt- a kiadók által vitatott feltevést- amely szerint a jelenlegi havi 10 dolláros áron elérhető, hatalmas zenei adatbázishoz való hozzáférést kínáló üzleti modell egyszerre drága és kínál túl sokat, azaz a zenekedvelők számára kevesebb dal, sokkal olcsóbban többet ér.
No és persze a teljes piacra és üzleti modellre vonatkozó következmények mellett se menjünk el az Amazon szerepe mellett sem. Jeff Bezos cége fokozatosan, de egyre határozottabban halad a vezető szórakoztatóipari szerep felé. Zeneáruháza már letaszította trónról az iTunes-t, az Prime Music a legnépszerűbb streaming szolgáltatás lehet a tengerentúlon és megindulhat a nemzetközi terjeszkedés felé, sőt a portflio akár egy hagyományos streaming szolgáltatással is bővülhet hamarosan, e-commerce óriás televíziós terveiről pedig pont fent írtunk bővebben. Ez pedig akár honnan is nézzük, egy komplett szórakoztatóipari portfolió lesz így, amit már az olyan óriásoknak, mint az Apple is komolyan kell majd venniük…