A Twitter és eleve a közösségi szolgáltatások a zeneipar egyik nagy kiaknázatlan lehetőségét jelenti, ezzel mindenki tisztában van, talán csak maguk az érintettek nem ( annyira) , bár a Twitter esetében sokkal inkább arról beszélhetünk, hogy az eddigi kísérletek kudarcot vallottak.
Pedig az indulás ígéretes volt: az első nagyon sikeres próbálkozást a lemezipar és a jogvédők állították meg , a második próbálkozás, a Twitter Music azonban már eleve kudarcra volt ítélve, ugyanis zenei élményhez tehát túl sok korláton és kattintáson át vezetett az út, így a Twitter Music-ot, idestova két éve a Twitter kisebb gondolkodás után be is zárta, így a twitterezők ismét jól használható zenei megoldás nélkül maradtak.
A Twitter azonban nem adta fel zeneipari terveit, mutatja ez, hogy anno kis híján a Soundcloud tulajdonosa lett a cég, vagy éppen az, ahogy hosszú idő után az audio card révén sikerült integrálnia a fontosabb szolgáltatásokat a Twitter feedbe és posztokba.
A (TV)platformmá válás útján való nagyon fontos lépés az,. amit a Twitter a héten jelentett be. Ennek értelmében több, mint egy tucat producerrel, Tv társasággal, tartalomszolgáltatóval állapodtak meg abban, hogy tartalmaim valamilyen formában megjelennek majd az Twitter oldalán illetve alkalmazásában. A partnerek között oylan nevek vannak, mint Ben Silverman, a WNBA, a BuzzFeed News vagy a Live Nation. A tartalmak egy jelentős része saját gyártású, exkluzívan a Twitter számára készítendő tartalom lesz.
Az együttműködések közül mégis talán a legérdekesebb és legizgalmasabb az, amelyet a Livenation-el hozott tető alá a Twitter. A megállapodás értelmében a közösségi oldalon is élőben lesznek követhetőek olyan előadók koncertjei, minta Tain,a Portugal The Man, az August Alsina vagy Marian Hill.
A zenei központi szerepet játszik már most is a Twitter életében, hiszen a 10 legnépszerűbb Twitter fiókból 7 zenész. Az igény is megvan, volna rá, hiszen igen, a Twitter felhasználók igenis szeretnék azt., hogyha a zenehallgatás élményét helyben kínálja a szolgátatás felhasználók számára, akár streaming szolgáltatások embeddelt tartalmai révén, akár élő koncertek segítségével.
A Twitter bevallottan Tv szeretne lenni, a maga módján, így az persze kérdés, hogy ebbe a koncepcióba mennyire hangsúlyosan férnek majd bele a zenei tartalmak, szolgáltatások.