A streaming piacot a svéd Spotify uralja és fogja még uralni minden jel szerint egy ideig, annak ellenére, hogy gigaméretű világcégek szeretnék letaszítani a trónról. Ezen giga cégek közül az egyik- és talán a legjelentősebb az Apple- amely jókora késéssel ,de annál nagyobb eltökéltséggel eredt a piac után.
Az Apple Music- hiszen róla van szó- jelentős késéssel jelent meg a piacon, ehhez képest ma már, immáron 30 millió előfizetővel tisztán másodiknak mondható. ( bár itt érdemes egy pillanatra megállni és megjegyezni, hogy az Amazon nem publikált, csak becsült számai alapján elképzelhető, hogy más a helyzet..)
Az Apple célja nem titkoltan az, hogy az Apple Music piacvezető legyen és előreláthatólag az elkövetkezendő hetekben, hónapokban mindent elsöprő rohamra indul majd svéd vetélytársának utolérése érdekében a Cupertinoi csapat!
Az egyik területe ennek bizonyosan a videó tartalmak lesznek! Az Apple bevallottan 1 milliárd dollárt tervez exkluzív, saját gyártású videó tartalmakra költeni, amely már-már aprópénz ahhoz képest, amennyit a Netflix költ, de jelentősen kevesebb, még az Amazon vagy éppen az HBO által költött összegeknél is. Az Apple tudna költeni többet is efelől ne legyen kétségünk, így az alacsonyabb költésnek sokkal inkább az lehet a mozgatórugója, hogy nem a fenti cégekkel akar-egyelőre- versenyezni az Apple, sokkal inkább a Spotify-al szemben szeretne további versenyelőnyt kiharcolni. Erre utal az is, hogy az exkluzív tartalmak az Apple Music-ban lesznek elérhetőek, arra pedig valljuk meg kicsi az esély, hogy az Apple streaming zenei szolgáltatásából akartnak audio és videó streaming szolgáltatást kreálni. A zenei tartalmak terén már régóta dolgozik ezen az Apple, mind az exkluzív tartalmak, mind magának a zenei adatbázisának mérete által, de ez úgy tűnik nem elegendő, így jöhet az újabb lépés, a videó.
Operatívabb és könnyen elképzelhető, hogy gyorsabb pozitív hatású lehet az, hogy az Apple minden jel szerint eredménnyel győzködte a kiadókat ( ami az elmúlt 2 év eseményeit tekintve minimum disszonáns amúgy..) amelynek köszönhetően az Apple mindössze 55%-os jutalékot kell majd fizessen a kiadóknak. Az így keletkezett többletbevételt pedig visszaforgathatja majd Tim Cook és csapata, melynek köszönhetően az Apple-nél is megjelenhet majd a 10 hónap áráért kapható éves Apple Music előfizetés.
Talán a legjelentősebb fejlesztés – technológia értelemben- az lesz, hogy az Apple Music végre rendes Siri támogatást kap majd. Mindez nem kevesebbet jelent, minthogy az IOS 11 megjelenésével az Apple Music hanggal is irányítható lesz. tehát például az olyan hangutasítások, minthogy Siri, játssz nekem tetsző zenét hatására a telefontulajdonos kedvenc zenéinek egyik lesz majd hallható. Azt pedig rögzíti majd az Apple intelligens asszisztense, hogyha egy zenét kedvelünk és szerint finomítja majd zenei profilunkat.
De tovább haladva a személyre szabott, rádió jellegű zenehallgatási élmény felé, a Sirit megkérhetjük majd arra is, hogy egy adott hangulatnak megfelelő zenéket játsszon, sőt az előadókról is kérhetünk majd tőle további információkat.
Végül, de nem utolsó sorban az Apple ismét kísérletet tesz majd arra, hogy javítson a jelenleg nulla közeli közösségi élményen zenei szolgáltatásaiban. A WWDC-n bejelentett újdonságnak köszönhetően amennyiben az Apple Music-on belül elkezdünk követni egy másik felhasználót, úgy láthatóvá válik majd, hogy az illető éppen mit hallgat.
Hogy mindez elég lehet ahhoz, hogy az Apple megváltoztassa a momentumot és először csökkentette a különbséget, majd pedig megelőzze svéd vetélytársát? Nem valószínű, de lehet, a cél nem is (csak) ez, hanem az, hogy a svéd céget tovább hajszolják a már így is őrületes fejlesztési versenyben, annak érdekében, hogy minél hamarabb fusson ki forrásaiból.