Az Amazon zenei szolgáltatását, szolgáltatásait indulásuk óta körbeveszi egyrészt idegenkedés, másrészt pedig kíváncsi figyelem. Idegenkedés, hiszen ellentétben a vetélytársakkal, az Amazon nem a standard. 10 dolláros előfizetéses modellben hitt és hisz.Mindez sokáig nem nagyon zavart senkit, azonban az Amazon fokozatos és egyre határozottabb építkezése egyértelműen arra utalt, hogy Jeff Bezos cégének komoly tervei vannak.
Minden jel szerint ezen tervek eredményei meg is mutatkoznak, hiszen korábban több kutató cég streaming népszerűségi listáján ért el előkelő helyet az Amazon, hogy aztán most egy újabb, minden eddiginél részletesebb elemzés támassza ezeket alá.
A Midia Research 2016 óta folyamatosan elemzi a streaming alkalmazások használatát, amely alapján immáron bizonyos mutatók esetében az Amazon az Apple Musicot is megelőzve a második legjelentősebb streaming szolgáltatásnak számít!
A hetente az alkalmazást aktiváló ügyfelek tekintetében a Spotify a vezető, de ebben természetesen benne vannak az ingyenes szolgáltatás részt kipróbáló ügyfelek is, így az Amazon második helye nem kevesebbet jelent, minthogy a prémium streaming szolgáltatások közül az Amazon alkalmazását aktiválják a legtöbben!
Az előfizetők számát tekintve globálisan mintegy 135-136 millió ember fizet jelenleg a streaming szolgáltatásokért. Ennek mintegy közel fele ( immáron 60 millió ember) a Spotify-nál található, a második helyen az Apple áll 28 millió előfizetővel, a harmadik helyezett viszont az Amazon 16 millió előfizetővel. Az Amazon-t messze lemaradva követi a kínai QQ Music illetve a francia Deezer.
Az Amazon teljesítménye önmagában is megsüvegelendő, különösen akkor, ha hozzátesszük, hogy mindezt úgy érte el, hogy csupán négy országban- Egyesült Államok, Japán, Németország, Egyesült Királyság- érhető el az Amazon Prime és ebből következően az Amazon streaming zenei szolgáltatásainak zöme is. Ezekben az országokban pedig a Prime előfizetők 35% egyben Prime Music ügyfél is, ami kiemelkedően maga konverziós arány, de még messze nem kell, hogy azt jelentse, innen már nincsen növekedési lehetőség.
Hiszen mire is kellene rávenni az ügyfeleket? Arra, hogy kezdjenek el használni egy ingyenesen használható szolgáltatást! A növekedésnek van egy másik útja is, ez pedig a Prime előfizetők számának növelése, hiszen ez esetben a jelenlegi konverzióval számolva is nőne a zenei szolgáltatásokat igénybe vevők száma.
Hivatalosan megerősített számokat az Amazon-tól megszokott módon nem nagyon várhatunk, így a streaming piaci ellenfeleknek meg kell elégedniük az elemző cégek számaival. Nagy hibát követnének ugyanakkor el, hogyha figyelmen kívül hagynék azokat, mert minden jel egy irányba mutat: az Amazon szép csendben , de határozottan lépdel a streaming piaci vezető szerep felé!