Amint arról már több alkalommal írtunk mi is a muzzak oldalain, posztjaiban a streaming cégek számára a túlélés feltétele a folyamatos növekedés, fejlődés, terjeszkedés. Ennek részeként lépnek be a videó, sőt a saját gyártású videótartalmak piacára, a koncertjegyek piacára és a sort akár még folytathatnánk is.
A lista ugyanis folytatódni fog, ez szinte biztos, mégpedig a podcast tartalmakkal. A Spotify ugyanis új, médiaformátumot jelentett be Spotlight néven. Az új formátum lényege, hogy vizuális elemekkel gazdagítja az alapvetően csupán hangra fókuszáló podcast és podcast jellegű tartalmakat.
Az új formátum támogatására a svéd cég olyan partnereket nyert meg, mint a BuzzFeed News, a Cheddar, a Crooked Media, a Lenny Letter,a Gimlet Media, a Genius, a The Minefield Girl vagy éppen a Refinery29.
Az újfajta média formátum egy időben érkezik a Spotify saját tartalmi törekvéseinek gyakorlati megjelenésével. A svéd cég tavaly már próbálkozott a videós tartalmak piacára való betöréssel, de amely országokban megjelent, ott a vásárolt videó tartalmak nem igazán működtek.
Most úgy tűnik, valami hasonlót szeretne a svéd cég az audio tartalmak terén megvalósítani, a cél pedig könnyen kitalálható: a hagyományos talk rádióktól szeretne minél több ügyfelet elcsenni ezáltal.
A tét nem pedig nem kicsi, 18 milliárd dollár. Ekkora az az össze, ami a jelenlegi amerikai rádiós piacon megfordul, és ebből szeretne a Spotify annak segítségével kiharapni egy szeletet, hogy hír, sport és egyéb, nem szigorúan vett zenei tartalmakat is elérthetővé tesz platformján.
És ez az irány bizony működhet. A hagyományos rádiózás ugyanis rengeteg és egyre növekvő kihívásokkal küszködik és sok mindennek elmondható, csak 21.századinak nem. A podcasting ellenben klasszikusan jövőbe mutató technológia, amiben és ahol fejlődnie kelle(ene) az a disztribúció, a hallgatókkal való kapcsolattartás és a közösségi média integráció. Ezeket pedig a Spotify könnyedén tudja biztosítani, ez nem lehet kérdéses.
2017 a Podcasting éve lehet
A Podcasting és a digitális zene különböző üzleti modelljei tulajdonképpen egymással párhuzamosan fejlődtek az elmúlt 10 évben. A Podcasting, technológia értelemben hasonló a rádióadáshoz, azaz audio tartalom megosztását teszi lehetővé, azzal a különbséggel, hogy a podcastok jellegükből fakadóan erőseb on-demand jelleggel bírtak.
Maga a formátum működése nem lesz túlzottan bonyolult: a podcast tartalmak minden más Spotify tartalomhoz hasonlóan lejátszási listákban lesznek majd elérhetőek. Az interaktivitást pedig az adja majd, hogy a listában szereplő Podcastok esetében addicionális adatok ( linkek, képek) lesznek megjeleníthetőek adott időpillanatokhoz rögzítve.
A fentieken kívül még egy okból lehet hasznos és emiatt fontos a Spotify számára a podcasting: A zenei tartalmakkal ellentétben ezek esetében sokkal alacsonyabbak a költségek. Az alacsonyabb költségek révén pedig javulhat a svéd cég eredménye, ami a tőzsdére lépés előtt hetekkel alapvető cél. Persze önmagában az új formátum bejelentése és néha- valóban neves- partner csatlakozása nem lesz elég a sikerhez. Ahhoz Daniel Ek embereinek elkell majd hitetniük a Spotify használókkal, hogy a Spotify immár nem csupán audio streaming szolgáltatás. A befektetők és maga Ek is nagyon szeretné ezt, kérdés már „csak” az, a Spotify használók mit gondolnak erről. Az lényegében el is döntheti majd annak a sorsát, hogy sikeres lesz-e a Spotify Podcasting!