A Spotify bevételeinek túlnyomó része az előfizetési díjakból származik, így a logikus talán az lenne, hogyha ennek a növelése lenne fókuszban, most már, hogy tőzsdei cégről beszélünk. A fizetős rész bejárata ugyanakkor az az ingyenes rész, amely abból a szempontból jól működik, hogy elég jól és hatékonyan terelni a zenekedvelőket a fizetős rész felé, azonban bevételeket alig termel.
Márpedig a Spotify egyik fő célja az elkövetkezendő időszakban pontosan az, hogy jelentősen növelje hirdetési bevételeit és ezáltal az ingyenes használható szolgáltatási láb pénzügyi mutatóit is javítsa. Annak érdekében pedig, hogy mindez meg is valósuljon, a svéd cég a hírek szerint komoly változásokat eszközölhet a közeljövőben az ingyenes felhasználók számára.
A fő fókusz a kiszivárgott hírek szerint a usability-n lesz, azaz a Spotify szeretné érthetőbbé, könnyebben, kényelmesebben használhatóvá tenni a szolgáltatását azok számára is, akik nem fizetnek érte( még) . Márpedig ezen esetben nem, kevés ügyfélről beszélünk! A Spotify 157 milliós teljes felhasználói táborából ugyanis a nagyobb része, mintegy 80 millió ügyfél az ingyenesen igénybevehető részt használja a szolgáltatásnak. Ennek a 80 millió zenekedvelőnek szeretne most kedvezni Daniel Ek csapata.
A kiszivárgott képernyőtervek alapján a legfontosabb változás az új ingyenes felületben az lehet, hogy az működésében sokkal jobban hasonlít majd a prémium felülethez. Ez pedig nem kevesebbet jelenthet majd, minthogy megszűnik az az eddigi szokás, hogy az ingyenes felületről elérhető lejátszási listák csak shuffle mode-ban voltak hallgathatóak.
Nem csak ez változik majd meg, hanem lényegében a teljes megjelenése más lesz az ingyenes felületnek. Ennek részeként a kereső megjelenése is átalakul majd, sokkal hangsúlyosabb szerepet kapnak a kereső funkcionalitásban a lejátszási listák, amelyek esetében gyors előnézetet is kaphatunk majd.
Alapjaiban változik majd meg az alsó navigáció is. Eltűnik a böngészés gomb, maga a funkció pedig a kereső funkcionalitásba olvas majd be. Ugyancsak eltűnik a rádió gomb is, ezzel azonban a teljes rádiós funkcionalitás is eltűnik majd az ingyenes verzióból.
Áldozatokat hozott a Spotify a túlélés érdekében
Amikor tavaly tavasszal két éve először írtunk arról, hogy a nagy lemezkiadók ( Az Apple támogatásával az ingyenes zenei elérések drasztikus korlátozásáért kezdenek kampányolni, a Youtube mellett a Spotify volt az első, ami felmerült, mint az új doktrína egyik potenciális...
Az, hogy a Spotify ennyire erősen tervezi az ingyenes szolgáltatásának megerősítését azért különösen érdekes, mert az előadók illetve a legnagyobb lemezkiadó, a Universal Music - cseppet megtámogatva a legjelentősebb Spotify rivális, Apple által- minden megtettek annak érdekében, hogy az zenei tartalmak legális, de ingyenes elérhetőségét a lehető legminimálisabbra szorítsák vissza. A Spotify ilyen irányú tervei azt jelezhetik, hogy ezen a téren a svéd cég vagy kitart vagy kompromisszumos megoldás születhetett…