Nagyon-nagyon rossz éveken van túl a kaliforniai on-demand rádió, a Pandora. Amely a tengerentúli zene piacok meghatározó szereplője az elmúlt években sok mindennek volt mondható, csak a befektetők kedvencének nem. Eleinte a veszteséges működés, majd később az aktív felhasználók számának csökkenése volt az, ami nem tetszett nekik.
A lelke mélyén ezek után már mindenki el is temette a hajdan szebb, sokkal szebb napokat látott szolgáltatást, hogy aztán alig fél évvel a mélypont utána alapjaiban változott meg hangulat cég és a cég részvényei körül, és mindehhez tulajdonképpen nem Is kellett több, mint egyetlen igazán biztató negyedéves jelentés !
A cég körülvevő hangulaton feltétlenül nagyot dobhat az a tény, hogy ugyan ( egyelőre) nem vásárolja fel a T-Mobile, de Pandora kiemelt helyet , szerepet tölt majd be a mobil operátor kommunikációjában!
A jelenleg harmadik legjelentősebb tengerentúli mobil szolgáltatónak számító T-Mobile bejelentette, hogy a már régóta létező T- Mobile Tuesday akciósorozata keretében mostantól az újonnan a Pandora prémium szolgáltatására a szolgáltatásán keresztül feliratkozók , egy évig ingyenesen vehetik majd igénybe az on-demand rádió középső prémium verzióját!
A Pandora zenei ökoszisztémája
Pandora Radio: természetesen a szolgáltatás csomag magja a jövőben is a rádió lesz ,amely azonban prémium szolgáltatás indulásával egy időben a hirdetésekkel tarkított ingyenes verzió is érdemi változáson ment keresztül. Egyrészt maguk a felhasználók több kontrollt kapnak afelett, hogy milyen hirdetéseket lássanak Pandora Plus: Pandora Plus névre hallgat majd a rádió prémium verziója. ehetővé teszi a Pandora hallgatói számára, hogy 5 dolláros havidíj ellenében, a hirdetésmentességen felül korlátlan alkalommal léptethetnek át dalokat, offline is hallgathassák a rádiószolgáltatást illetve az egyes számokat ismételten meghallgathassák. Pandora Premium névre hallgat majd a klasszikus streaming funkcionlaitás( is) nyújtó szolgáltatás, amely 10 dolláros havi díjért lesz elérhető, és természetesen tartalmaz majd mindent, amit a másik két szolgáltatás. |
A megállapodás komoly segítséget jelentet a Pandora számára, hiszen a T-Mobile ügyfélállománya- 75-76 millió- önmagában több, mint Pandora aktiv ügyfelei száma, azaz potenciálisan komoly fejlődést kínálhat a együttműködés
A bejelentés részeként a T-Mobile nem csak a Pandora-val való együttműködést jelentette be, hanem egy sok tekintetben hasonló együttműködést a Livenation-el, melynek keretében a T-Mobile ügyfelek kedvezményes 25 dolláros áron vásárolhatna majd jegyet olyan sztárok koncertjeire, mint Wiz Khalifa & Rae Sremmurd, Lady Antebellum & Darius Rucker, Niall Horan, vagy Charlie Puth. A T-Mobile ügyfelek, az olcsóbb jegyeken felül kiemelt kiszolgálásban is részesülnek majd, azaz nem kell sorba állniuk, saját és névre szóló helyük lesz a koncerteken.
Tovább bővíti vitatott zenei ajánlatát a T-Mobile US
A nyáron a T-Mobile US a közelmúlt egyik legvitatottabb lépésével emelte új szintre az amerikai mobilelőfizetőkért folytatott harcot. A Music Freedom névre keresztelt ajánlat, lényege, hogy a T-Mobile előfizető, bizonyos, a cég által választott szolgáltatások által generált adatforgalom alól mentesülnek.
A T-Mobile marketing és üzleti stratégiájában régóta fundamentális szerepet tölt be a zene, az elmúlt hetekben, hónapokban pedig a cég fontosabb vetélytársai egytől- egyig erősítettek zenei téren. Az Apple a közelmúltban a Verizonnal, a TIDAL pedig azzal a Sprinttel állt össze, amely éppen a T-Mobile-al való egyesülésre készül.
A Pandora pedig abszolút logikus választás, hiszen egyelőre a prémium és nem prémium streaming illetve streaming jellegű szolgáltatásokat együtt véve és nézve a tengerentúli piac vezetőjéről beszélhetünk!