Free Music!

Spotify vetélytárs a tinik kínai kedvencétől

2019. június 08. - Pléh Dániel

Napjaink zenei szolgáltatásait és zenefogyasztását a streaming szolgáltatások dominálják, efelől nagyon nem lehet kétség. Ugyanakkor egyre erősebben jelenik meg  a zenei tartalom a közösségi szolgáltatásokban, elsősorban a chat szolgáltatásokban is.  

A Tik-Tok( korábban Musical.ly) segítségével saját magunk hozhatunk létre rövid videóklipeket –maximum 15 másodperc hosszúságban-   ( hasonlóan mint vetélytársa a Dubmash esetében)  illetve követhetjük a számunkra szimpatikus felhasználói profilokat.  

tiktok_mobilescreen.jpg

Az, hogy a Tik-Tok alapvetően egy közösségi szolgáltatás, amely maximum áttételesen jelent veszélyt a streaming szolgáltatásokra, azonban alapjaiban változhat meg a közeljövőben.

A Bloomberg által megszellőztetett hírek szerint ugyanis a Bytedance ( többek között a Tik-Tok tulajdonos) egy, alapvetően a feltörekvő piacokra fókuszáló streaming szolgáltatás indítását tervezi, záros határidőn belül!

Az árazásról, üzleti modellről sokkal többet nem ismerünk,  azon elül, hogy ingyenes és fizetős részt is tervez a kínai cég, de önmagában az a tény, hogy  a Bytendance brutális havi 800 millió zenekedvelő tinit tartalmazó táborát eresztené rá egy streaming szolgáltatásra, olyan piacokon, amelyeken a nagy nyugati streaming szolgáltatók nem vagy csak drága ajánlatokkal vannak jelen, önmagában véve hírértékű.

 

Kínai térhódítás a közösségi zenében

Napjaink zeneiparának sztárjai a streaming szolgáltatások, efelől túlzottan nagy kétsége senkinek nem lehet. Azon a piacon, ahol az Apple-nek, a Google-nak és az Amazon-nak egyszerre vannak komoly tervei, és az sem kizárt, hogy csatlakozik hozzájuk a Facebook ,nem szólhat másról az élet, mint a...

Az egyik első ilyen piac az amúgy is forrongó indiai lehet, ahol  a Bytedane amúgy is mintegy 300 millió havi aktív felhasználót tud felmutatni.  Márpedig India és az indiai piac  már arról a streaming piacról szól már, ahol majd nem a nagy nyugati piacok lesznek a növekedés motorjai.

De a Tik-Tok lépése nem csak ezért lehet a távoli, Távol- keleti piacokon messze-messze túlmutató.  A zene,mint tartalom  ugyanis a szellemiség kifejezésének egyik legjobb, legmeghatározóbb eszköze. A 70-es, 80-as, 90-es években a fizikai adathordozók , a hozzájuk tartozó merchandise eszközök tökéletesen megmutatták, ki, mit szeret.  

 

Keserves harc indult az indiai zenei streaming piacért

A multinacionális cégek világában létezik egy rendkívűl csúnya, mégis a látásmódot jól megfogalmazó definíció, amely az Egyesült Államokon kívül piacok ROW, rest of the World-ként, azaz mintegy apróságként kezel. Mindez jelenleg a zeneiparra abszolút és hangsúlyozottan igaz, hiszen a globális...

Ahogy a zenei tartalomfogyasztás digitalizálódott, mindezt eltűnt, és így az személytelenebbé vált.Pontosan ez az ,amiben a  Bytedance ( és amúgy a többi kínai)   szolgáltató nagyon erős: nem csupán zenei szolgáltatásokat építenek hanem zenéhez kapcsolódó élményekre adnak lehetőséget a szolgáltatásaik segítségével.

Ha és amennyiben pedig ehhez a zenei önkifejezési ökoszisztémához  a Tik-Tok képes lesz sikeresen csatolni és azzal integrálni majdani streaming zenei platformját, az alapjaiban módosíthatja majd a globális streaming zenei piac összképet és üzleti modelleket.  

A bejegyzés trackback címe:

https://muzzak.blog.hu/api/trackback/id/tr4814767610

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása