Az, ahogyan és ahol rádiót hallgatunk, az elmúlt 5-8 évben drasztikusan változott meg. Nem is elsősorban az internet megjelenése, sokkal inkább az okostelefonok megjelenésének köszönhetően. A rádióhallgatás legfontosabb területe az elmúlt 4 évtizedben egyértelműen az autó volt, és most is az. Az autókban az audio tartalom fogyasztást továbbra is az AM/FM rádió dominálja, ami többek között azzal is magyarázható, hogy a autók átlagéletkora 10 év körül van , azaz a legtöbb autó messze-mesze nem nevezhető connected car-nak. Érezhetően csökkent viszont a CD lejátszók használata és növekedett – duplájára- az online rádiók hallgatása.
De ez nem biztos, hogy így marad! A változás tehát az autóban való zenefogyasztás terén is visszavonhatatlanul megkezdődött és az autó lehet a következő terület, ahol a streaming átveheti majd az uralmat..
Ebből változásból érthetően a streaming szolgáltatók, így a Spotify sem szeretne kimaradni. Céljuk egyértelmű: a mindig, mindenhol való zenehallgatás lehetőségét (ami a streaming szolgáltatások lényege) az autókban is meg kell teremteni.
A következő terület ahol átveszi uralmat a streaming:az autó
Az, ahogyan és ahol rádiót hallgatunk, az elmúlt 5-8 évben drasztikusan változott meg. Nem is elsősorban az internet megjelenése, sokkal inkább az okostelefonok megjelenésének köszönhetően.A lényeg talán nem is az, hogy mi, hanem, hogy miért is okozta, okozza azt a...
Az, hogy a Spotify gondolkodásában az autó, mint zenehallgatási hely kiemelt helyen szerepel, nem volt titok, sőt a piac már bő egy évvel ezelőtt várt lépést zene a téren a svéd cégtől. Amely lépés megtörtént, de ég így is lényegesen óvatosabb, mint arra eredetileg sokan, köztük mi is számítottak.
Sőt, ha szigorúak akarunk lenni azt is mondhatnánk, hogy a svéd cég egy tesztet fújt kissé fel, hogy megtudjon felelni ezen elvárásoknak. A Car Thing névre hallgató kis eszköz ugyanis csak néhány, nyilván alapos számolás után kiválasztott tengerentúli Spotify használó számára lesz elérhető.
Spotify+Tesla- mennyben köttetett házasság Pár sorral feljebb azt írtuk, hogy az autók átlagéletkora 10 év körül van , azaz a legtöbb autó messze-mesze nem nevezhető connected car-nak. És ez az egyik jelentős, ha nem a legjelentősebb oka annak, hogy az autókban továbbra is a hagyományos rádiózás a fő zenehallgatási mód.
A Tesla autókra sok minden lehet mondani csak azt nem, hogy elavult technológiát képviseltek, mégis a Spotify, mint a legjelentősebb streaming szolgáltató nem volt elérhető a Tesla dashboard-on. eddig, mostantól ugyanis a Spotify is ott virít Elon Musk autóinak vezérlőjén. |
Maga az eszköz egy hanggal irányítható kis kütyü amit a szivargyújtóra lehet csatlakoztatni, maga a készülék pedig Blutetoth segítségével csatlakozik a vezető telefonjához. Irányítani hanggal lehet, a Hey Spotify kérésre indul például el. A kis kerek kijelzőn jelennek meg az éppen játszott dal adatai, a jobb oldalán a kütyünek pedig a manuális, kézi irányításhoz szükséges gombok találhatóak.
Ahogy említettük, a termék (egyelőre) kereskedelmi forgalomba nem került, és a Spotify is hangsúlyozta, hogy tesztről van szó. Ugyanakkor a svéd cég levédett nem csak a Car Thing ,hanem a Home Thing valamint a Voice Thing szlogeneket is.
Attól, hogy kereskedelmi forgalomba( egyelőre) nem kerül a svéd cég terméke, az irányt egyértelműen mutatja: a Spotify ott akar lenni, lehetőleg az első helyen akkor, amikor majd igazán beindul az autóban való zenehallgatás forradalma!